PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kubeł zimnego mleka

Po raz pierwszy od 10 lat, branża mleczarska zakończyła ubiegły rok na minusie. Te wstępne i nieoficjalne jeszcze dane potwierdzają, że kryzys w mleczarstwie rozpoczął się na dobre. A raczej na złe. Początek tego roku też nie jest lepszy. Mimo, że o dalszym spadku cen skupowanego mleka nikt nie chce mówić, wiadomo, że za mniejszy popyt na rynku zapłacą rolnicy.



Nie pomagają unijne dopłaty do eksportu produktów mleczarskich. Na odkładającej się ich nadwyżce cierpią mniejsze zakłady. Duże chcąc utrzymać finansowanie sprzedają coraz taniej. To może cieszyć konsumentów. Ceny w sklepach powinny spadać. Przeraża jednak producentów.

Zbigniew Kalinowski – prezes OSM Piątnica: ta walka o rynek, o półki w hipermarketach powoduje, że mleczarnie sprzedają w coraz niższych cenach swoje produkty. W efekcie te niższe ceny przerzucają na niższe ceny mleka.

Dane za 2008 wskazują, że z kryzysem w tej branży mieliśmy do czynienia niemalże od początku ubiegłego roku. Spółdzielnie znalazły się pod kreską na poziomie 0,4%.

Waldemar Broś, KZSM: firmy, które zbyt długo utrzymywały wysokie ceny w skupie mleka, no to one poniosą największe konsekwencje, bo może być na poszczególną firmę nawet od kilku do kilkunastu milionów złotych.

Dla właścicieli zakładów mleczarskich to prawdziwy kubeł zimnej wody, a raczej zimnego mleka. Dwa lata temu firmy mogły pochwalić się 3% zyskiem.

Źródło: Agrobiznes/Radosław Bełkot



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.3.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.