PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Masarze szykują się na Euro 2012

Nie tylko masażyści piłkarscy będą mieli dużo pracy podczas Mistrzostw Europy 2012. Do roboty będą się także musieli ostro zabrać polscy masarze, którzy liczą na to, że wygłodniali kibice rzucą się na pyszne półkrwiste steki wołowe.



Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni zawarły strategiczny sojusz. Sprawa jest bardzo poważna. Na Euro 2012 trzeba promować polskie mięso. Jednak żeby sprostać przepastnym żołądkom kibiców trzeba zwiększyć chów bydła mięsnego w naszym kraju. Plany kucharzy i masarzy nie kończą się na 2012 r. W dalszej perspektywie polska wołowina ma podbić całą Europę. Według wiceprezesa PZPBM Andrzeja Paździora, porozumienie pozwoli na wypracowanie efektywniejszego systemu produkcji polskiej wołowiny, jej dystrybucji i sprzedaży w hotelach, restauracjach czy w cateringu.

Na razie spożycie tego rodzaju mięsa jest u nas mizerne, głównie z uwagi na wysoką cenę wołowiny. W 2005 roku statystyczny Polak zjadł średnio ok. 4 kg wołowiny, podczas gdy Duńczyk - 29 kg, Francuz - ok. 27 kg, Szwed - 24,6 kg, Włoch ponad 24 kg, a Irlandczyk - ponad 22 kg.

Jak poinformował Paździor, obecnie w Polsce jest ok. 2 mln 680 tys. krów mlecznych i ok. 600 tys. krzyżówek bydła mięsnego. Ze względu na ograniczone możliwości produkcji mleka (wprowadzone przez UE tzw. kwoty mleczne). W najbliższym czasie polscy hodowcy będą musieli przestawić się z chowu bydła mlecznego na produkcję bydła mięsnego. Tym też należy tłumaczyć mobilizację w sektorze mięsa wołowego.

Źródło: tvn.24



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.