PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mitsubishi wchodzi na rynek mięsa hodowanego komórkowo

Mitsubishi wchodzi na rynek mięsa hodowanego komórkowo Komercyjny prototyp cienko krojonego steku wołowego hodowanego przez Aleph Farms, fot: Aleph Farms

Mitsubishi Corporation podjęło decyzję o współpracy z izraelską firmą Aleph Farms w celu produkcji i dystrybucji steków wołowych z mięsa hodowanego komórkowo. Ma to pomóc Japonii w redukcji emisji gazów cieplarnianych i zwiększeniu samowystarczalności żywieniowej.



Grupa Przemysłu Spożywczego Mitsubishi Corporation podpisała z Aleph Farms protokół ustaleń (MoU) w sprawie wprowadzenia na japoński rynek mięsa hodowanego komórkowo. Jak informuje firma Aleph na swoim blogu, zgodnie z ustaleniami dostarczy ona platformę produkcyjną BioFarm do produkcji steków na dużą skalę, z kolei Mitsubishi zapewni fachową wiedzę w zakresie procesów biotechnologicznych, produkcji żywności markowej oraz lokalnych kanałów dystrybucji w Japonii.

– Porozumienie o współpracy z Grupą Przemysłu Spożywczego Mitsubishi Corporation stanowi dla nas ważny kamień milowy, ponieważ metodycznie budujemy fundamenty naszych globalnych działań rynkowych z wybranymi partnerami – zauważał Didier Toubia, współzałożyciel i dyrektor generalny Aleph Farms. – Cieszymy się, że możemy zbliżyć produkcję mięsa hodowanego komórkowo do rynku japońskiego – dodał.

Obie firmy będą pracować nad dostosowaniem wołowiny Aleph do wymagań japońskich konsumentów oraz organów regulacyjnych, następnie możliwości produkcyjne Mitsubishi mają zostać wykorzystane do zwiększenia produkcji i dystrybucji, jak powiedział Didier Toubia cytowany przez Bloomberg. Dodał, że firma jest świadoma specyficznych preferencji japońskiego rynku, słynącego z wołowiny Wagyu. Odmówił jednak podania dalszych szczegółów dotyczących ustaleń spółek lub planów uzyskania zgody organu regulacyjnego. 

Mitsubishi chce zbadać potencjał rynku mięsa hodowanego w laboratoriach. Ponadto współpraca ta ma wspomóc redukcję emisji gazów cieplarnianych, szczególnie teraz, gdy rząd Japonii postanowił osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto do 2050 r. Ma również zwiększyć samowystarczalność żywieniową kraju.

Jak podaje Bloomberg, zgodnie z prognozami opracowanymi przez Blue Horizon Corp., która inwestuje w alternatywne białka, przewiduje się, że rynek mięsa hodowanego komórkowo w ciągu następnej dekady osiągnie 140 miliardów dolarów. Jednak wciąż będzie mu daleko do wielkości przemysłu mięsnego, który, według Global Data, w 2019 roku wyniósł 1,3 biliona dolarów. Podstawowymi przeszkodami w rozwoju rynku mięsa hodowanego komórkowo są sceptycyzm konsumentów odnośnie smaku, obawy z zakresu konsekwencji zdrowotnych oraz wysokie koszty produkcji.

Problematyczne może być również uzyskanie zgody rządów poszczególnych państw na wprowadzanie tego typu produktów na rynek, choć pierwsze zezwolenie na sprzedaż mięsa hodowanego komórkowo zostało wydane pod koniec zeszłego roku. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • smakosz 2021-01-14 18:19:43
    ja bym zjad salceson marki FSO albo pasztetowke z ursusa
  • olek 2021-01-14 17:31:36
    wygląda to tak jak by jeszcze rosło ,,ohyda ....ble ..
  • ogrodnik 2021-01-14 10:25:56
    rak tez namnaza sie komorkowo
  • Tomciopaluszek 2021-01-14 09:42:15
    Niech lepiej wejdą w segment aut elektrycznych. Samochodu ich marki nie kupować!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.