PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mleczarniom lżej, rolnikom niekoniecznie

Autor:

Dodano:

Tagi:

Poprawiła się kondycja finansowa polskiego przemysłu mleczarskiego. Wskaźnik rentowności wzrósł do prawie 4 proc., podczas gdy przed rokiem wynosił 1,1 proc.



Znaczny wzrost rentowności przetwórstwa mleka ma swoje źródło w obniżce kosztów przede wszystkim surowcowych. Wartość sprzedaży przemysłu mleczarskiego, przy większym o ponad 3 proc. przerobie mleka nie zmieniła się w porównaniu z 2008 r. (20,9 mld zł). Spadek cen zbytu został bowiem skompensowany większym przerobem mleka oraz zmianami struktury produkcji.

Wzrosła przede wszystkim produkcja świeżych produktów kierowanych głównie na rynek krajowy, a więc mleka spożywczego, napojów mlecznych oraz lodów. Prawie nie zmieniła się produkcja serów topionych oraz serów i serków twarogowych. Zmalała natomiast produkcja mleka w proszku (zarówno chudego i pełnego), masła, śmietany oraz serów dojrzewających – zauważają eksperci IERiGŻ.

Pozytywnym sygnałem dla przemysłu mleczarskiego jest stopniowo rosnące spożycie mleka i jego przetworów. Szacuje się, że w 2009 r. bilansowe spożycie mleka wyrażone w ekwiwalencie mleka surowego wzrosło o około 3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego osiągając 274 kg na statystycznego Polaka.

Źródło: farmer.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.