- Mlekowita obserwuje trendy zachodzące w polskiego gospodarce. Zauważamy, że konsument jest coraz bardziej świadomy i zasobny, szuka wyrobów premium. Coraz więcej osób czyta również etykiety i oczekuje, aby żywność była wysokiej jakości. Takie zachowania konsumentów generują wśród producentów branży mleczarskiej potrzebę używania bardzo dobrego surowca - mówił Stanisław Duch z SM Mlekovita.
Podkreślił, że sektor mleczarski w Polsce produkuje coraz więcej wyrobów i dlatego zachodzi konieczność wysyłania nadwyżki na inne rynki. - Nie tylko tradycyjny proszek mleczny, ale również masło, ser i inne produkty mleczarskie powinny trafiać na unijne i pozaunijne rynki - tłumaczył.
Dodał, że jeszcze nie wiadomo, jak zachowa się Wielka Brytania po brexicie. - Tamtejszy rynek jest pokaźny, mieszka tam również sporo Polaków, którzy są zainteresowani produktami mleczarskimi z rodzimego kraju - dodał.
- Pamiętajmy, że jesteśmy piątym producentem mleka w Unii Europejskiej. Jeśli pozostałe unijne kraje eksportują swoje produkty, my też musimy sukcesywnie zwiększać swój eksport. A nie mamy się czego wstydzić, ponieważ produkujemy wysokiej jakości wyroby mleczarskie - podsumował Stanisław Duch.
Komentarze