PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mlekovita z rekordowym przychodem przekraczającym 5 mld zł

Mlekovita z rekordowym przychodem przekraczającym 5 mld zł
Dariusz Sapiński, prezes Zarządu Grupy Mlekovita; fot. materiały prasowe

Ponad 5 mld zł przychodu osiągnęła Mlekovita w 2019 roku – to już kolejny rekordowy  i historyczny wynik w ponad 90-letniej historii firmy. Tym samym Mlekovita wzmocniła swoją niekwestionowaną pozycję lidera branży.



Mlekovita nieustannie ewoluuje i stale podnosząc poprzeczkę, stawia sobie najwyższe, ambitne cele. To nieuniknione, by utrzymać i wzmocnić już i tak silną pozycję marki – w dzisiejszym rozwijającym się w niesamowitym tempie świecie także technologie mleczarstwa muszą przystawać do coraz bardziej innowacyjnych i zaawansowanych realiów. W branży mleczarskiej – i w ogóle spożywczej – producenci muszą nadążać za aktualnymi trendami. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, oczekują nie tylko nowych produktów czy smaków, ale również tego, aby produkty spożywcze miały tzw. „czystą etykietę”, czyli prosty, krótki skład. Do tego postępującym trendem jest poszukiwanie produktów odpowiadających na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, czyli produktów bez laktozy, o wysokiej zawartości białka czy zawierających unikalne szczepy bakterii. Na wszystkie te potrzeby Mlekovita odpowiada na bieżąco i dzięki temu już kolejny rok odnosi rynkowy sukces z rekordowymi wynikami.

Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5 miliardów zł, to nie tylko zasługa obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby. To przede wszystkim codzienna praca 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milinów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. To dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 wytwarzanych w naszych zakładach produktów mlecznych znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 159 krajach świata. Wszystko to spinają sukcesywnie czynione inwestycje w rozwój bazy technicznej, technologiczne i produktowej, na które nakłady tylko w 2019 r. wyniosły ok. 120 milionów złotych.

Firma Mlekovita nie spoczywa jednak na laurach – nowy rok niesie nowe wyzwania, którym trzeba sprostać. W otoczeniu rynkowym zachodzi wiele zmian w różnych dziedzinach. Dla mleczarstwa jednymi z istotniejszych są zmiany klimatyczne, w tym coraz mocniej dające się we znaki polskiemu rolnictwu susze, które przyczyniają się do zmniejszenia ilości mleka. Przy nakładach ponoszonych na rozwój, możliwościach zakładów produkcyjnych i potrzebach konsumentów, sprostanie mu będzie jedną z kluczowych prób.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Marcin 2020-01-05 05:48:21
    W tych mleczarniach w których rolnicy mieli za dużo do powiedzenia już ich nie ma nie będę przytaczal przykładów
    • Max 2020-01-05 07:51:11
      Chodzi ci o BIELMEK, Rypin czy Ozorków?? 😅 Mi przypomina się Łowicz gdzie to dzięki rolnikom mleczarnia została uratowana i funkcjonuje samodzielne.
      • Marcin 2020-01-05 09:05:16
        Przetrwała dzięki rolnikom którzy wcześniej nie mieli nic do powiedzenia bo tłuste koty podchodzili do innych mleczarni a ci zgodzili się doic krowy za złotówkę i wydaje im się że rządzą. Chwała im za to że uratowali spółdzielnie z takimi tradycjami tylko ciekawe na jak długo.
    • Karol 2020-01-05 16:44:28
      Piatnica rzeczywiscie rzadza rolnicy, jest w swietnej kondycji i cena za gr 2,2
      • Marcin 2020-01-05 19:11:56
        Pan prezes Kalinowski z rodziną to są ci rolnicy
  • Karol 2020-01-04 21:29:17
    Sila Mlekovity sa hodowcy pracujacy 24 na dobe caly rok, siedzacy po uszy w kredytach, gospodarujacy na dzierzawionej po 1000 za ha ziemi... Bez prawa glosu, pomimo bycia czlonkami niby spoldzielni, na dodatek rabani na parametrach.
    • Oliver 2020-01-09 11:49:01
      Taka jest prawda!!! Kasuja nas w mlekovicie za wszystko nawed za wzięcie zaliczki biorą 0,4 proc. Ceny produktów dla dostawców są normalne jak dla zwykłych ludzi... Co roku robimy zebranie w suszu i nasze postulaty piszemy... To od 3 lat nie ma odpowiedzi... Susz, Lubawa przerabia 15 proc mleka mlecovity a nawet nie ma członka w radzie nadzorczej... To jest śmiech na sali... Ktoś zrobił sobie folwark prywatny!!!
  • Podlasiak 2020-01-03 22:02:08
    Jeszcze tylko brakuje nowej choroby krów w Polsce Mamy już ASF ptasia grypa nadciąga... Czyżby czas na likwidację hodowli polskich Krów ?
  • Podlasiak 2020-01-03 20:52:39
    w krojeniu niemieckiego sera.
    • Paweł 2020-01-04 12:39:02
      Przynajmniej jest smaczny
  • Mlekoś 2020-01-03 16:24:50
    Kolos na glinianych nogach, mimo że ok. 30% przerabianego mleka to przerzut to moce produkcyjne są nie wykorzystane w 20%. Już nie jedna mleczarnia przyjechała się na takiej polityce. Duży plus dla mlekovity za bardzo dobrze rozwiniętą logistykę i sieć sprzedaży jednak jakość produktów na niskim poziomie, brak powtarzalności a to bardzo ważny aspekt dla konsumentów.
    • Paweł 2020-01-04 12:42:06
      Niby na czym ma polegać to "przejechanie się"?
      • Mlekoś 2020-01-04 21:01:02
        Na tym samym, na czym przyjechała się Sudowia. Podpisane umowy po pewnej cenie nagły wzrost cen przerzutu i du.a

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.229.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.