– Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ponad 25 procent i spodziewamy się dalszego ok. 3-5 proc. wzrostu w 2021 roku. Zdecydowanie zwiększyła się liczba i wielkość produktów oferowanych na eksport. Dotyczy to przede wszystkim artykułów trwałych z dłuższym terminem przydatności.

Produkty SM Mlekpol dostępne są w ponad 100 krajach na pięciu kontynentach.

Kluczowe dla rozwoju eksportu jest uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Całkowita dzienna wydajność proszkowni to 3 milionów litrów surowców mlecznych i serwatkowych. W tej chwili wykorzystywanych jest ok. 70 proc. mocy. Wyprodukowane tam produkty proszkowe w ponad 90 proc. są eksportowane do krajów spoza UE, głównie zrzeszonych w ASEAN, ale również do Chin, Japonii, Korea Płd. i innych państw azjatyckich.

W 2021 roku firma planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza logistyczno-magazynowego oraz automatyzację procesów. Estymowane przychody to 5 mld złotych.