PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Niemieckie mleczarnie muszą podnosić ceny

Niemieckie mleczarnie muszą podnosić ceny
W UE-28 odnotowano wzrost produkcji mleka o 1,2 proc. do nowego rekordu 160,6 mln ton, fot. Shutterstock

Dostawy mleka w Niemczech w 2020 r. wyniosły około 32,6 mln ton mleka surowego, prawie na poziomie z 2019 roku. Niemieckie stowarzyszenie rolników (DBV) żąda wyższych cen. Branża jest ostrożnie optymistyczna.



W UE-28 odnotowano wzrost produkcji mleka o 1,2 proc. do nowego rekordu 160,6 mln ton. Tylko Chorwacja i Austria wyprodukowały go trochę mniej. Więcej mleka wyprodukowano również na arenie międzynarodowej, gdzie USA po raz pierwszy przekroczyły granicę 100 milionów ton. Poinformował o tym prezes niemieckiego stowarzyszenia przemysłu mleczarskiego podczas 11. Berlin Milk Forum.

Według centralnego raportu mleczarskiego (ZMB) średnia cena otrzymywana przez producenta mleka w Niemczech w 2020 roku wyniosła 32,90 centa / kg (dla konwencjonalnego mleka krowiego(z 4,0 proc. tłuszczu, 3,4 proc. białka), a zatem wynosiła około 0,8 centów / kg mniej niż rok wcześniej.
Na tle pandemii cena mleka na tym poziomie jest dobrym wynikiem. Ale jest również jasne, że w normalnym otoczeniu rynkowym cena producenta musi być wyższa. Jednak praw rynkowych nie można włączać i wyłączać – stwierdził prezes niemieckiego stowarzyszenia przemysłu mleczarskiego.

Zahamowany został długookresowy trend spadkowy mleka spożywczego, a masło i odtłuszczone mleko w proszku były również produkowane w nieco większych ilościach niż w 2019 r. Produkcja sera w Niemczech wzrosła o 2,5 proc. lub 59 400 ton i osiągnęła nowy poziom 2,45 miliona ton (bez sera topionego).

Dobry popyt na świeże produkty mleczne ma utrzymać się na początku 2021 roku. W segmencie tłuszczu mlecznego ceny masła w blokach wskazują na wyższy poziom cen. Znaki na niemieckim rynku mleka są pozytywne, biorąc pod uwagę wyższy poziom cen niż w 2020 r.

Wiceprezes DBV podczas Berlin Milk Forum zwrócił uwagę na trudną sytuację ekonomiczną gospodarstw oraz nastroje wśród hodowców bydła mlecznego. Nieustannie zmieniające się wymagania produkcyjne przy jednoczesnym obniżaniu cen.

Według DBV cena otrzymywana przez producenta w wysokości 33 centów nie wystarczy, aby większość gospodarstw spełniała wyższe wymogi w zakresie dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska. Mleczarnie muszą szybko i zauważalnie podnieść ceny producentów.

W nadchodzących tygodniach firmy zajmujące się handlem detalicznym będą musiały położyć swoje karty na stole i powiedzieć, ile w rzeczywistości są skłonne zapłacić za większy dobrostan zwierząt.

Z punktu widzenia DBV, inicjatywy branży pokazują, że rolnicy wykazują dużą chęć dalszego rozwoju hodowli zwierząt, jeżeli jednocześnie państwo lub partnerzy rynkowi zagwarantują solidne finansowanie związanych z tym dodatkowych kosztów.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Marcin 2021-03-20 20:17:59
    Bo nasi zarabiają kupując mleko w Polsce i sprzedają w Niemczech. Więc u nas ceny może niewiele wzrosną a w Niemczech nie bo i tak kupią tańsze u nas. Robię dwa kursy dziennie do niemieckiej mleczarni a takich transportów jak mój jest mnóstwo o każdej porze dnia, a i mleczarni przy granicy też wiele. Dużo transportów idzie te, w głąb niemiec
  • wujo stasiu 2021-03-16 06:30:01
    A u nas nie chcom podnosic kiedyś yo litr mleka za litr ropy można było wyminić
    • brzoza 2021-03-18 23:14:17
      Litr mleka na 2 kilo węgla można wymienić a ropa od ruskich to i trzeba płacić haracz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.