PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

PIM: Polskie mleko jednym z najbardziej pożądanych produktów na rynku chińskim

PIM: Polskie mleko jednym z najbardziej pożądanych produktów na rynku chińskim Polskie produkty mleczarskie robią furorę na rynku chińskim, fot. PIM

Eksport mleka i jego przetworów, jak informuje Polska Izba Mleka, rozwija się w szybkim tempie. Chińczycy zaufali jakości polskiego surowca, co przekłada się na wyniki ekonomiczne.



Podsumowanie roku 2020 dokonane przez Polską Izbę Mleka w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin, wypada niezwykle korzystnie. Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów, sprzedaż mleka z Polski w Chinach w 2020 roku zwiększyła się o około 70 proc. Polska zajmuje piąte miejsce pod względem skali produkcji mleka w Unii Europejskiej oraz dwunaste w skali całego świata. Polskie produkty mleczarskie w Chinach cieszą się coraz większą popularnością, To także efekt wielu działań promocyjnych podejmowanych przez Polską Izbę Mleka w Państwie Środka.

W ciągu ostatnich lat PIM dokładała wielu starań by budować świadomość marki polskiego mleka, także na niezwykle wymagającym rynku Chińskiej Republiki Ludowej. Polscy producenci rokrocznie obecni byli na najważniejszych targach żywności w Chinach takich jak SIAL.

2020 rok jest rokiem szczególnym, kiedy takie wartości jak bezpieczeństwo i zaufanie jak nigdy wcześniej wysuwają się na pierwszy plan. To także szczególny rok dla producentów polskiej branży mleczarskiej. To właśnie w tym okresie sprzedaż mleka z Polski w Chinach wzrosła o 70 proc.

- Traktujemy to jako najlepszy wyraz uznania jakości i bezpieczeństwa produkcji polskiego mleka ze strony chińskich konsumentów. Polskie mleko i jego przetwory znalazły już stałe miejsce na sklepowych półkach chińskich sklepów. Staramy się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka produkowanego w Polsce. Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów jakim jest 2020 – mówi Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.

Biorąc pod uwagę całość eksportu polskiej żywności do Chin, mleko i jego przetwory stanowią 39 proc. całego wolumenu sprzedaży importowanej żywności z naszego kraju. Polskie mleko jest najbardziej konkurencyjne cenowo spośród krajów Unii Europejskiej, a wysokie standardy produkcji – zgodne z wymogami Unii Europejskiej – czynią je jednym z najbardziej pożądanych produktów także na rynku chińskim.

- Wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku pozostaje jednym z głównych priorytetów Polskiej Izby Mleka w Chinach. Mam nadzieję, że 2021 rok pozwoli nam na organizację kolejnych misji handlowych i seminariów, które w tym roku musiały odbywać się w ograniczonym zakresie, ze względu na restrykcje epidemiczne. Tym nie mniej chcę powtórzyć – wzrost sprzedaży polskiego mleka do Chin akurat teraz, to dla polskiej branży mleczarskiej najlepszy dowód uznania jakości tego produktu i wspólnego wysiłku polskich producentów i Izby – dodaje Maliszewska.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • PIOTR 2020-12-26 11:16:50
    Super ze mleko bedzie sie oplacilo produkowac i bedzie zysk z tego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.