PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Podatek od reklam zagrożeniem dla branży mleczarskiej?

Podatek od reklam zagrożeniem dla branży mleczarskiej? Nowy podatek od reklam spowoduje przeniesieniu kosztów na konsumenta, fot. Shutterstock

W ostatnim czasie zrobiło się głośno na temat nowego podatku od reklam. W tej sprawie stanowisko zajęło również „Porozumienie dla mleczarstwa”, które skutki nowego projektu dla branży ocenia negatywnie.



Organizacje rolnicze tworzące „Porozumienie dla mleczarstwa” wystosowało list otwarty do ministra finansów Tadeusza Kościńskiego, w którym krytycznie oceniło wprowadzenie proponowanego podatku.

- Uchwalenie w obecnej sytuacji gospodarczej kraju podatku reklamowego doprowadzi do dalszego pogorszenia kondycji producentów żywności. Na skutek zamknięcia bardzo istotnego sektora HoReCa wielu z nich straciło bardzo ważną dla siebie grupę klientów i konsumentów, a proponowane narzędzie fiskalne znacząco podniesie koszt prowadzonych przez przemysł żywnościowy działań marketingowych. Nie ma bowiem żadnych wątpliwości, że zwłaszcza największe globalne grupy mediowe przerzucą nowe obciążenie podatkowe na swoich klientów – polskich reklamodawców. W efekcie reklama, która już dziś nie jest tania – a przy tym niezbędna, aby dotrzeć do konsumentów z informacją o produktach i ich walorach – dla wielu z nich stanie się narzędziem niedostępnym lub dostępnym w tak małym zakresie, że uczyni ich działania marketingowe nieskutecznymi - informują autorzy listu.

Członkowie Porozumienia uważają, że koszty nowego podatku zostaną przerzucone na konsumenta, którego siła nabywcza w dobie pandemii i tak już uległa zmniejszeniu, co wpłynie negatywnie na konsumpcję i bezpośrednio przełoży się na kondycję gospodarki.

- Zwracamy uwagę, że w okresie pandemii wzrosło znacząco znaczenie internetowych form kontaktu z konsumentami – nie tylko w postaci e-sklepów czy innych platform do zamawiania żywności, lecz także kanałów komunikacji marketingowej. Jednocześnie oczywistym jest, że najsilniejszą pozycję mają w tym segmencie globalni gracze internetowi, których gigantyczna skala powoduje, że producentów żywności w Polsce nie traktują oni jak równorzędnych partnerów. W sytuacji nałożenia na oferowane przez nich usługi reklamowe dodatkowego podatku niewątpliwie podniosą ceny w swoich cennikach. Producenci żywności nie mają w tych relacjach równorzędnej pozycji – polscy reklamodawcy staną przed wyborem: albo zaakceptują podwyżki (czyli zapłacą podatek reklamowy), albo będą musieli ograniczyć lub zrezygnować z aktywnych działań marketingowych, co zahamuje ich rozwój – czytamy w komunikacie.

Chcesz sprzedać płody rolne? Zajrzyj na gieldarolna.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • Jola 2021-02-17 15:10:31
    Taka danina publiczna ma dotyczyć wydawcę reklam na kwotę za reklamy powyżej 15 mln. zł dla jednego reklamodawcy - to zapłać - zwróć tę kwotę rolnikom ... udziałowcom - danej spółdzielni mleczarskiej ??? / których okradłeś z dostarczonego towaru na 15 mln. zł / i nie siej fermentu na tym forum .
  • Mirosław 2021-02-16 14:33:13
    Po co te reklamy, konsument i tak kupi co potrzebuje, i to co najtańsze lub w promocji, a jak nie potrzebuje to nie kupi. Nie wypije nagle wiadra mleka, no bo reklama tak mówi,chociaż jakby zrobić wiadro mleka czelendz to co innego .
    • Hiena 2021-02-16 19:02:18
      Ty pewnie krów nie masz , z takim inteligentem wszystkie by z głodu zdechły
      • Rolnik 2021-02-17 10:10:21
        U Ciebie jakby starzy koło nich nie chodzili to napewno by zdechły
  • Kołtun 2021-02-16 12:03:40
    Obawiam się, że to jest głos wołającego na puszczy. Ci przy władzy muszą sobie przecież powypłacać nagrody. Im się one po prostu należą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.7.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.