PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polskie mleko zdobywa Chiny

Polskie mleko zdobywa Chiny
Jacek Strzelecki, ekspert chińskiego rynku rolno-spożywczego przedstawił prezentację „Polskie produkty mleczarskie w Chinach. Wyzwania i nowe możliwości sprzedaży”, fot JK

Podczas konferencji prasowej projektu „Trade Milk – Mleczne Skarby 2” Polskiej Izby Mleka przedstawiono obecne i perspektywiczne możliwości sprzedaży w Chinach polskiego mleka i produktów mleczarskich.



Agnieszka Maliszewska dyrektor Polskiej Izby Mleka przedstawiła podjęte działania promocyjno-wizerunkowe na rynku chińskim obejmujące również udział w 5 targach, organizację 3 misji handlowych, mleczne śniadania dla prasy branżowej.

Działania Polskiej Izby Mleka przynoszą rezultat

Działania PIM skutkują coraz większą i rosnącą obecność polskich produktów mleczarskich w chińskich sklepach. Polskie produkty mleczarskie są coraz bardziej rozpoznawalne na rynku chińskim, przyczyniła się do tego realizacja przez Polska Izbę Mleka projektu Trade Milk Mleczne Skarby, która wspiera działania polskich producentów na chińskim rynku. W ostatnim roku, pomimo pandemii koronowirusa i utrudnień logistycznych, polski eksport do Chin odnotował pozytywne wyniki. Program Trade Milk – Mleczne Skarby 2 jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Sytuacja na rynku chińskim

Spotkanie miało na celu przedstawienie aktualnych wyników handlowych oraz perspektywy eksportu mleka i produktów mlecznych z Polski do Chin. W konferencji wziął udział Jacek Strzelecki, ekspert chińskiego rynku rolno-spożywczego, który przedstawił prezentację „Polskie produkty mleczarskie w Chinach. Wyzwania i nowe możliwości sprzedaży”.

Wartość polskiego eksportu produktów mleczarskich do Chin systematycznie rośnie i w 2020 r. osiągnęła 527 569 tys. zł i masę 121 504 ton. Wciąż rośnie udział polskiego eksportu mleczarskiego w całym eksporcie mleczarskim do Chin od 2020 do 2021 r. z 5 do 6 proc.

Produkcja mleka w Chinach pomimo wzrostu 34,4 mln ton w 2020 r. (+7,5 proc. rok do roku) i prognozowane na 4,6 mln ton w 2021 r., jest wciąż niewystarczająca na pokrycie miejscowej konsumpcji.

W Chinach spożywane są głównie płynne produkty mleczne, w około 80 proc. to mleko płynne i jogurty. Ważnym trendem w konsumpcji chińskich produktów mlecznych jest ekologia. Chińscy konsumenci mają bardzo wysoką wiedzę na temat jakości i wartości odżywczej produktów spożywczych i cenią sobie wysoką jakość opartą na naturalnych składnikach, wolnych od zanieczyszczeń, oraz ekologiczne technologie produkcji.

Mleko i produkty mleczne importowane, także z Polski, są postrzegane w Chinach, jako świeże, bezpieczne i posiadające wyższą wartość odżywczą. Ponadto dają przeciętnemu konsumentowi poczucie lepszego stylu życia, wygody i stanowią urozmaicenie własnej diety.

Od  stycznia 2022 r. wejdą w życie nowe zasady wprowadzenia na rynek chiński żywności. Na mocy Zarządzania GACC nr 248 z 12 kwietnia 2021 r. w sprawie rejestracji i kontroli zagranicznych przedsiębiorstw produkujących żywność importowaną do Chińskiej Republiki Ludowej oraz Zarządzenia GACC nr 249 z 12 kwietnia 2021 r. w sprawie środków bezpieczeństwa w imporcie i eksporcie żywności, wszystkie firmy, aby móc eksportować do Chin, muszą zarejestrować się na stronie GACC.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Brzoza 2021-11-15 19:13:09
    Chiny zaopatrują prawie całą Rosje w mleko .
  • Ja 2021-11-15 19:02:44
    Pół miliona pln na półtora miliarda Chińczyków to podbój. Podejrzewam że Chińczycy w żołądkach wywożą z Polski więcej mleka, niż branża eksportuje.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.230.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.