PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Porozumienie dla mleczarstwa ?

Porozumienie dla mleczarstwa ? ZPPM: Proponujemy stworzenie Porozumienia dla mleczarstwa, w którym każda z naszych organizacji miałaby równy głos, fot. Shutterstock

Uważamy, że nowa sytuacja w jakiej znajdzie się wkrótce polskie mleczarstwo wymaga nowych, nieszablonowych rozwiązań - informuje ZPPM, który po Walnym Zgromadzeniu zaproponował stworzenie Porozumienia dla mleczarstwa, które ma pomóc branży zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak Zielony Ład czy pandemia.



Podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia swoich członków Związek Polskich Przetwórców Mleka przyjął stanowisko w sprawie współpracy z innymi organizacjami mleczarskimi.

Polska branża mleczarska w nieodległej przyszłości będzie musiała zmierzyć się z zupełnie nowymi wyzwaniami, jak podkreśla ZPPM. Przede wszystkim zaliczono do nich propozycję KE odnośnie wprowadzenia Zielonego Ładu oraz strategii „Od pola do stołu”. Propozycje te mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo, jednak mogą również spowodować znaczny wzrost kosztów produkcji rolnej, jak zaznacza ZPPM.

– Nie znamy jeszcze szczegółów proponowanych rozwiązań, nie wiemy jak będzie wyglądała nowa Wspólna Polityka Rolna. Jesteśmy jednak przekonani, że już teraz nasza branża powinna aktywnie zabierać głos w dyskusjach kształtujących nowe polityki. Oprócz Zielonego Ładu mamy jeszcze wyzwania w postaci negatywnych skutków, jakie w gospodarce przyniesie ciągle trwająca pandemia koronawirusa – czytamy w opublikowanym stanowisku.

Zaznaczono również jak pilną i poważną kwestią jest tzw. Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta wraz z regulacjami opakowań, recyklingu i zagospodarowania odpadów.

– Nie należy zapominać o ciągle powracających obawach związanych z podatkiem cukrowym, ale także próbami tworzenia negatywnego obrazu mleka i jego przetworów w sferze publicznej, a zwłaszcza w mediach społecznościowych. Zagrożeń dla naszej branży jest dużo, a ciągle przybywają nowe – podkreślił ZPPM.

Choć, jak zaznaczono w piśmie, ZPPM docenia dotychczasową współpracę z Polską Izbą Mleka, Krajowym Związkiem Spółdzielni Mleczarskich, Krajowym Stowarzyszeniem Mleczarzy oraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, zaproponował stworzenie Porozumienia dla mleczarstwa.

– Udało nam się wspólnie wiele osiągnąć i udowodniliśmy, że w najważniejszych dla branży sprawach jesteśmy razem mimo dzielących nas różnic, które stały za powołaniem każdej z naszej organizacji – poinformował ZPPM. – Sądzimy jednak, że przyszedł czas, aby naszą współpracę przenieść na wyższy poziom, bardziej skoordynowany. Proponujemy stworzenie Porozumienia dla mleczarstwa, w którym każda z naszych organizacji miałaby równy głos – zaproponował Związek.

Zgodnie z wizją przedstawioną przez ZPPM, dzięki regularnym spotkaniom, Porozumienie mogłoby niezwłocznie i elastycznie reagować na bieżące wydarzenia oraz stałoby się platformą wymiany informacji pomiędzy członkami. W przypadku pojawienia się konkretnych problemów ułatwiłoby tworzenie koalicji na rzecz ich rozwiązania.

W celu zagwarantowania równego traktowania wszystkich sygnatariuszy Porozumienia zaproponowano rotacyjne przewodniczenie każdej z organizacji.

– Uważamy, że nowa sytuacja w jakiej znajdzie się wkrótce polskie mleczarstwo wymaga nowych, nieszablonowych rozwiązań. Głęboko wierzymy, że nasza inicjatywa spotka się z pozytywną reakcją ze strony pozostałych organizacji, gdyż tylko wtedy będziemy w stanie stawić czoła nowym wyzwaniom stojącym przed naszą branżą – zaznaczył ZPPM.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • KzO 2020-07-04 07:47:17
    Cena mleka jak w 2004 roku. Co tu dużo pisać, zostaną tylko ci którzy muszą, farmy po 500 krów zarżnięte kredytami po uszy. Będą doić z 1 groszem zysku lub straty na litrze.
  • Porozumienia ? Na jaką okoliczność ? 2020-07-03 22:27:40
    Porozumienia ? Gdyby tak - co co te porozumienia piszą sięgnęli do starych gazet rolniczych to by się dowiedzieli, że tysiącami dotychczasowych porozumień można by autostradę wyścielić. To jest ten (...) "prostego ludu" , który zaczyna i kończy na porozumieniach bo dalej pustka w głowie i nieubłagane zasady konkurencji L o klienta który nie tylko kupi ale i zapłaci umówiona cenę. Ale hołota nie chce umów na produkcję . Hołota powiada: ja produkuję i niech ktoś to kupi i zapłaci mi tyle żeby mi się opłaciło.
    • łapka w dół 2020-07-07 23:13:56
      Popatrz i ośmiu przyszłych bankrutów dało ci łapke w dół

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.