PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prezes Polskiej Izby Mleka: Małe mleczarnie nie doceniają marketingu

Prezes Polskiej Izby Mleka: Małe mleczarnie nie doceniają marketingu
fot. Shutterstock

- Głównym grzechem zarządów wielu małych i średnich mleczarni jest przekonanie, że nakłady na marketing, to bieżące koszty, które trzeba trzymać w ryzach, a nie inwestycja, która zadecyduje o przyszłości - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek i Polskiej Izby Mleka.



  • Naturalnym partnerem dla lokalnych mleczarni jest rozdrobniony, niezależny, lokalny handel.
  • Wyzwaniem dla lokalnych mleczarni jest, by stały się partnerem dla nowoczesnego handlu.
  • Inwestycje w marketing to również inwestycje w ludzi, którzy się nim profesjonalnie zajmą.

Prezes Polskiej Izby Mleka zwraca uwagę, że nakłady inwestycyjne i uwagę koncentrują więc w obszarze produkcyjnym, a w rezultacie mamy często nieduże, ale bardzo nowoczesne technologicznie mleczarnie, które produkują doskonałe wyroby i nie są w stanie ich sprzedać. Naturalnym partnerem dla lokalnych mleczarni był przed laty rozdrobniony, niezależny, lokalny handel. To miało wiele zalet, ale się zmieniło bezpowrotnie i nie ma sensu obrażać się na rząd, że dopuścił do dominacji sieci handlowych albo konsumentów, że tam robią zakupy.

Edward Bajko, prezes Spomleku i Polskiej Izby Mleka
Edward Bajko, prezes Spomleku i Polskiej Izby Mleka

- Wiele badań pokazuje, że konsumenci chcą lokalnych lub regionalnych produktów i handel usieciowiony doskonale zdaje sobie z tego sprawę, klimat dla małych mleczarnie jest sprzyjający. Wyzwaniem dla lokalnych mleczarni jest, by stały się nowoczesnym partnerem dla nowoczesnego handlu. Nakłady na marketing, to nie są tylko nakłady na reklamę skierowaną do konsumentów. Lokalne mleczarnie nawet nie muszą się w lokalnej społeczności specjalnie reklamować, bo konsumenci chyba jeszcze nie zdążyli o nich zapomnieć. Chodzi o to, by sprostać wymaganiom współczesnego handlu w zakresie logistyki, standardów jakości, opakowań, elastyczności w realizacji zamówień, profesjonalnego kontaktu z handlowcami i działami rozliczeń finansowych. Jeżeli jedyną osobą decyzyjną do bieżących kontaktów w sprawach handlowych ma być prezes mleczarni, a sprawach rozliczeń finansowych główna księgowa, to nic z tego nie będzie. Inwestycje w marketing, to również inwestycje w ludzi, którzy profesjonalnie zajmą się całym procesem sprzedaży i logistyki - mówi Bajko.

- To jest specjalistyczna wiedza, a i talent jest pożądany. Wiem, że część mleczarni liczy na administracyjny nakaz sprzedaży w sieciach handlowych produktów regionalnych. Pojawiła się nawet propozycja, by nakazać sklepom pod groźbą kary stworzenie „półki regionalnej” o określonej w metrach bieżących długości - mówi Edward Bajko. - Dopóki lokalne mleczarnie będą na taki nakaz czekać, to duże mleczarnie mogą spać spokojnie - dodaje prezes PIM.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.249.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.