PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Przewaga konkurencyjna sieci handlowych w mleczarstwie

Przewaga konkurencyjna sieci handlowych w mleczarstwie
Myślę, że ta sprawa w obrębie spółdzielczości jest i tak dobrze uregulowana. Tutaj nie powinno się tak mocno wkraczać - uważa Maliszewska, fot. mat.pras.

Ustawa o nieuczciwych praktykach handlowych działa już od kilku lat i sama miałam okazję uczestniczenia w procesie przygotowywania tego dokumentu - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka i pierwsza wiceprzewodnicząca Cogeca.



- W momencie powstawania był on bardziej sfokusowany na uregulowania współpracy sieci handlowych z dostawcami, ponieważ umowy, które były przedstawiane dostawcom często nie było możliwości ich negocjowania. Przewaga konkurencyjna sieci handlowych wobec dostawców była kolosalna - zauważa dyrektor PIM.

Przewaga konkurencyjna sieci handlowych

- Obecnie praktyka poszła w stronę większego pilnowania relacji pomiędzy rolnikiem - dostawcą a przetwórcą. Myślę, że ta sprawa w obrębie spółdzielczości jest i tak dobrze uregulowana. Tutaj nie powinno się tak mocno wkraczać - uważa Maliszewska.

- Cały czas mówimy, także na arenie międzynarodowej, że przewaga dużych gigantów w obszarze handlu, czyli sieci detalicznych, jest tak duża, że cały czas nie daje nam równych zasad do negocjacji. W związku z tym, jest to jeden z tych tematów o których będziemy rozmawiać na Forum Spółdzielczości Mleczarskiej. Będziemy oceniać to z punktu widzenia różnych krajów - jak ta ustawa do tej pory funkcjonuje w Polsce i jakich zmian wymaga oraz zapoznamy się jak z tym zagadnieniem poradziły sobie, lub nie, inne państwa jak Francja czy Nowa Zelandia - mówi Maliszewska.

Więcej na portalspożywczy.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • Mateusz 2021-09-02 09:41:49
    Pitu pitu kongres za nasze pieniądze, pogadamy, pojemy, wypijemy coś podpiszemy po japońsku jako-tako i do domu.
    • Teodora 2021-09-02 23:43:20
      Baju ,baju a będę bogata , a może by tak odbyła praktyki udoju krów przez rok czasu a w asyscie Prezesow jako obsługa obory.
    • Tadek 2021-09-03 19:47:14
      A po co utworzono tą Polską Izbę Mleka w Białymstoku? Prezesi musieli uzyskać od swoich Walnych Zebran zgodę w postaci uchwały na przystąpienie do tej organizacji PIM tylko ,że chłopy nie pamiętają na co głosowali.A teraz mleczarnia płaci składki a prezes jedzie na posiedzenie w Izbie Mleczarskiej i pobiera wysoką dietę za posiedzenie że składek z ceny mleka. A więc kolejna dobra zmiana krowy dojnej. Tak jak rządzie bo się należy za ciężką pracę Prezesa.
  • Hodowca 2021-09-02 08:42:00
    Kolejna osoba żyjąca z krwawicy rolnika....tak jak Broś.i wielu i wiele innych.
  • Producent mleka 2021-09-02 08:15:10
    Jaka pensje bierze co miesiąc ta Pani?
    • Tadek 2021-09-03 00:07:16
      Ma pensję taką jak jej prezesi to 7 krotność przeciętnego wynagrodzenia w pospodarce razem około 40 tys.zl , samochód osobowy służbowy do celów prywatnych wycieczki , sympozja , seminaria .
      • Zespół Bene 2021-09-06 19:55:07
        To w KZSM a nie w Izbie ;)
  • Olsen 2021-09-01 20:16:21
    Brak wolnego rynku i kolejne regulacje ustawodawcy tworzą tę przewagę
    • Farmer 2021-09-03 21:06:00
      To się potworzyły Gangi Olsena ,skorupowane, wspierane przez kler , albo tak jak w Bielmleku Grupa Przestępczą Patolgii i Samowolą.Chlopy Dość już nas wykorzystywania i oszukiwania.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.