PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rosja importowała więcej produktów mleczarskich niż informowano

Rosja importowała więcej produktów mleczarskich niż informowano Fot. Shutterstock

W ostatnim roku kalendarzowym Rosja importowała więcej produktów mleczarskich niż wcześniej informowały oficjalne źródła. Na początku października Federalna Służba Statystyczna (Rosstat) znacząco skorygowała wielkość importu produktów mlecznych w 2018 r. o 0,8 mln ton do 6,5 mln ton w ekwiwalencie mleka.



W porównaniu z 2017 r. oznacza to nadal spadek o 7,2 proc. Według Rosstat był to najniższy import od 14 lat. Korekta wielkości importu doprowadziła do obniżenia poziomu samowystarczalności Rosji o 1,8 punktu procentowego do 82 proc.

Tymczasem rosyjskie ministerstwo rolnictwa w bieżącym roku kalendarzowym spodziewa się wzrostu krajowej produkcji mleka surowego o 1,5 proc. do 31,1 mln ton. Oczekuje się, że do 2025 r. produkcja ta wzrośnie do 34 milionów ton.

Według rosyjskiej doktryny bezpiecznych dostaw żywności poziom samowystarczalności w przypadku produktów mlecznych wynosi 90 proc. Ministerstwa rolnictwa, można go osiągnąć w ciągu najbliższych pięciu do siedmiu lat. Wymaga to jednak rocznego wzrostu produkcji mleka surowego w tym okresie o ponad 2 proc.

1 czerwca 2020 r. ma rozpocząć się w Rosji obowiązkowe etykietowanie przetworzonych produktów mlecznych za pomocą kodu matrycy danych cyfrowych w Rosji

Według ministerstwa przemysłu i handlu, niedawno przyjęto ostatni projekt dekretu rządowego w tej sprawie. W tej chwili produkty mleczne są testowane w fazie próbnej. Test powinien trwać do końca lutego 2020 r. a uczestniczyło w nim ponad 30 firm, w tym kilku głównych producentów.

Produkty mleczne zostały cyfrowo wprowadzone na rynek przez premiera Rosji Dmitrija Miedwiediewa wiosną 2019 r. Według doniesień medialnych, znacznik cyfrowy zostanie połączony z istniejącym systemem certyfikacji weterynaryjnej „Mercury”, tak, aby powstał system funkcjonujący od zakupu surowców aż do użytkownika końcowego. Obowiązkowa etykieta będzie miała zastosowanie do jogurtu, kefiru, masła, lodów, sera i twarogu.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.