PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rosja: Zwiększona produkcja mleka i produktów mlecznych

Rosja: Zwiększona produkcja mleka i produktów mlecznych W Rosji dostawy mleka do mleczarni w 2019 r. wzrosły o 4,8 proc. do 19,6 miliona ton; Fot..Shutterstock



Według rosyjskiego urzędu statystycznego (Rosstat) wszystkie gospodarstwa mleczne w kraju wyprodukowały w ubiegłym roku 31,3 miliona ton surowego mleka. To o 2,4 proc więcej niż w poprzednim roku.



Dostawy mleka do mleczarni wzrosły o 4,8 proc. do 19,6 miliona ton. Według wiceministra rolnictwa Oksany Lut produkcja mleka w 2020 r. ma wynieść od 31,6 mln ton do 32,0 mln ton.

Według minister, pomimo wzrostu produkcji mleka, docelowy wskaźnik samowystarczalności wynoszący 90 proc. nie został osiągnięty w ubiegłym roku, uzyskano. 85,1 proc. Według centrum analitycznego Milknews, średnie spożycie produktów mlecznych w 2019 r. w Rosji wzrosło o około 3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do nieco ponad 236 kg na mieszkańca.

Rosyjscy producenci wykorzystali większą podaż surowców do zwiększenia produkcji mleka w proszku o 16 proc. do 171 tys. ton w porównaniu do 2018 r. Dostępnych było również 134 tys. ton importowanego mleka w proszku, co stanowi wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wielkość produkcji masła pozostała na poziomie około 2018 r. wynoszącym 260 tys. ton. Jednak wielkość importu masła wzrosła gwałtownie o 28 proc. do 115 tys. ton, podczas gdy ceny na rynku światowym spadły, a wielkość produkcji głównego dostawcy Nowej Zelandii podwoiła się.

Produkcja sera wzrosła o 10 proc. w 2019 r., a produkcja twarogu spadła o ponad 7 proc. Łącznie produkcja serów i twarogów wyniosła 981 tys. ton była o 1 proc. wyższa niż w poprzednim roku. Import sera i twarogu wzrósł, o 9 proc do 272 tys. ton.

Tymczasem rosyjskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu zaproponowało przedłużenie próbnego oznaczania pochodzenia produktów mlecznych do 31 maja 2020 r. Zapewnia to płynne przejście do obowiązkowego systemu etykietowania, który rozpocznie się 1 czerwca, przy którym producenci musieliby się najpierw zarejestrować. Według ministerstwa produkty o okresie trwałości dłuższym niż rok muszą być oznakowane od 1 grudnia, a produkty o krótszym okresie przydatności od 1 marca.

Do identyfikacji wykorzystano dwuwymiarowy kod w formacie matrycy danych na opakowaniu produktu, który zawiera szczegółowe dane dotyczące nazwy, producenta, daty, godziny i miejsca wydania produktu. Przede wszystkim chodzi o eliminację podrobionych produktów.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Przeskok 2020-02-24 15:44:11
    No i przeskoczyli kilkadziesiąt lat opóźnień (tak jak polscy drobiarze - w drobiarstwie , mamy w Polsce - najnowocześniejsze w Europie ponieważ kupowaliśmy wyposażenie współczesne ). .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.220.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.