PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rusza kampania o zaletach produktów mleczarskich

Rusza kampania o zaletach produktów mleczarskich Fot. Shutterstock

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich rozpoczyna kampanię edukacyjną zachęcającą do spożywania przetworów mlecznych. Szacuje się, że w 2018 r. spożycie artykułów mleczarskich wyniosło ok. 223 litrów na osobę tj. o 2,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.



Jak informuje na swojej stronie KZSM, materiały promocyjne ukażą się w popularnych programach telewizyjnych, serwisach internetowych i mediach społecznościowych. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.

W programach śniadaniowych posłużą do tego przede wszystkim kąciki kulinarne - gotowanie na żywo z wykorzystaniem niestandardowych przepisów, które ukażą dobrze znane przetwory mleczne w nowych, niecodziennych zastosowaniach. Przewidziane są wystąpienia uznanych ekspertów z zakresu medycyny i dietetyki m.in. przedstawicieli Instytutu Żywności i Żywienia, Instytutu Matki i Dziecka oraz kadry profesorskiej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Wypowiedzi ekspertów dotyczyć będą m.in. faktów i mitów nt. mleka, znaczenia przetworów mleczarskich dla zdrowia publicznego czy rekomendowanego udziału mleka i jego przetworów w zdrowej, zbilansowanej diecie. Eksperci będą także rozmawiać na temat nietolerancji laktozy, zapobiegania osteoporozie oraz suplementacji diety probiotykami i prebiotykami. Poruszony zostanie ponadto temat alergii na białko mleka czy przechodzenia niemowląt i małych dzieci z mleka modyfikowanego na produkty mleczne.

- Ogromnie się cieszę, że dzięki wsparciu Funduszu Promocji Mleka możemy rozpocząć kolejną wielką kampanię promującą sięganie po przetwory mleczarskie od polskich producentów - podkreśla prezes KZSM Waldemar Broś. Dodał, że branża mierzy się obecnie z dużymi wyzwaniami, m.in. z przekazami medialnymi mówiącymi o rzekomej szkodliwości mleka krowiego czy o wątpliwościach etycznych. - Głosom sceptyków przeciwstawimy stanowisko nauki, a pseudo medycynie - poglądy lekarzy - dodał.

Nowa kampania potrwa 4 miesiące - od 7 sierpnia do 15 grudnia 2019 r.

Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w 2019 r. wzrostowa tendencja spożycia mleka będzie kontynuowana. Tempo wzrostu będzie jednak wolniejsze, ze względu na spowolnienie tempa wzrostu krajowej produkcji mleka i znaczące osłabienie dynamiki importu. Większej konsumpcji natomiast ma sprzyjać poprawa sytuacji dochodowej ludności oraz wzrost cen mięsa. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.