PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zakaz reklam mięsa i likwidacja funduszy jego promocji – czy jest to realne?

Zakaz reklam mięsa i likwidacja funduszy jego promocji – czy jest to realne?
Zakaz reklam mięsa i likwidacja funduszy jego promocji nie mają logicznego i ekonomicznego uzasadnienia, fot. Pixabay

Pomysłom zakazu reklamowania mięsa oraz ograniczenia środków na jego promocję brakuje logicznego i ekonomicznego uzasadnienia, jak stwierdził Witold Choiński, prezes ZPM, dodając, że byłby to szkodliwe nie tylko dla społeczeństwa, ale i polskiej gospodarki. Pytany o potencjalne konsekwencje działalności medialnej europosłanki Spurek stwierdził, że może ona przynieść branży korzyści.



Pomysł europosłanki Sylwii Spurek dotyczący wprowadzenia zakazu reklamowania mięsa i nabiału sprowokował wielu ludzi do dyskusji.

Sporo kontrowersji wybudza również przegląd polityki promocji produktów rolnych nad którym pracuje Komisja Europejska, podczas którego słyszy się o pomysłach potencjalnego wykluczenia z promocji niektórych produktów rolnych, w tym mięsa.

Jednak zdaniem Witolda Choińskiego, prezesa Związku Polskie Mięso, pomysłom tym brakuje logicznego i ekonomicznego uzasadnienia, a szanse na ziszczenie się tych wizji są niewielkie.

– Myślę, że wizje te się nie ziszczą. Oczywiście wszystko może się zdarzyć, ale mam nadzieję, że się tak nie stanie. Rynek rolno-spożywczy w Polsce ma bardzo duży udział w PKB, ponad 14 proc., podobnie z resztą jest w całej Unii Europejskiej. Rynek rolno-spożywczy stanowi bardzo duży udział w całej gospodarce europejskiej, wobec tego ograniczanie czegoś z czego żyje cała Europa byłoby nierozsądne i nieracjonalne – stwierdził Witold Choiński. – Oczywiście widoczne są zapędy niektórych polityków, zwłaszcza lewicy, żeby to ograniczyć, natomiast myślę, że nie ma żadnych przesłanek logicznych i ekonomicznych dla takiego działania – dodał.  

Jak podkreślił nasz rozmówca, rolnicy i firmy mięsne produkują zgodnie z obowiązującymi przepisami i swobodą gospodarczą, wobec czego nie można nagle wyciąć pewnej gałęzi produkcji uznając ją za „niedobrą”. Tym bardziej, że argumenty zwolenników zakazu nie są tak niepodważalne jak starają się to przedstawiać.

– Zwolennicy zakazu promocji mięsa stwierdzają, że z różnych badań wynika, że mięso jest szkodliwe. My w tej chwili śledzimy badania amerykańskich profesorów, którzy robią analizę tego wszystkiego i w najbliższym czasie skrót tej analizy opublikujemy. Wynika z niej zupełnie co innego. Według tej analizy nie ma przesłanek, które potwierdzałby jasno i precyzyjnie, że mięso jest szkodliwe. Ponadto badania z ostatnich lat, również polskie, pokazują, że mięso powinno być uwzględniane w diecie – stwierdził prezes Choiński. – Nie mówimy o tym, że mamy spożywać codziennie kilogram czy dwa mięsa, wszystko musi być stosowane racjonalnie i zgodnie z zasadami zdrowego żywienia. Tak samo jak potrzebne jest mięso w diecie, tak i potrzebne są inne składniki i tego się trzymajmy. Trzymajmy się faktów, tego jaką rolę pełni mięso w normalnej diecie człowieka. Myślę, że wtedy nikomu raczej nie przyjdzie do głowy wprowadzanie zakazu promocji mięsa, gdyż byłby to szkodliwe nie tylko dla społeczeństwa, ale i polskiej gospodarki – dodał.

Nasz rozmówca pytany o potencjalne konsekwencje działalności medialnej europosłanki Spurek stwierdził, że może ona przynieść branży korzyści.

– Myślę, że działalność medialna Pani Spurek powoduje, że wokół tego narastają pewne mity. W ramach naszej kampanii chcemy te mity odczarować, żeby edukować konsumentów o rzeczywistym znaczeniu i roli mięsa w diecie. Być może to co Pani Spurek robi tylko nam pomoże. Myślę, że nikt racjonalny i rozsądny nie będzie podchodził do tematu tak jak Pani Spurek do niego podchodzi. Jej działalność medialna może spowodować, że jeszcze więcej ludzi będzie chciało zagłębić się w znaczenie mięsa w diecie, a to tak naprawdę będzie nam pomagało w dotarciu do konsumentów i przekazaniu im informacji o rzeczywistej roli mięsa w diecie człowieka – powiedział nasz rozmówca.  



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (12)

  • wege 2021-03-16 14:02:50
    I bardzo dobrze. Producentom mięsa (...) się pali, bo konsumenci są coraz bardziej świadomi szkodliwości produkcji mięsa nie tylko dla zdrowia ale przede wszystkim dla planety! Tak samo produkcja mleka. Dieta wegańska to przyszłość naszej cywilizacji, a mięso będzie z produkcji tkankowej z laboratorium.
    • maszka 2021-03-16 18:00:05
      wszyscy w domu?????ze sam niezresz miesa twoja sprawa,nienazucaj swojej chorej ideologi innym!!!!!!!!!
  • Patriot 2021-03-15 09:09:06
    Wystarczy spojrzeć na tą pseudo polityczne.Byle co zje byle co gada
  • Mariusz 2021-03-15 08:07:10
    Najlepszą promocją rządu było jak Morawiecki spieprzał przed rolnikami.
  • Maniek 2021-03-14 17:27:36
    Tylko po co reklamować mięso? Przecież jak ktoś ma ochotę zjeść mięso, to kupi mięso, a jak nie ma ochoty to żadna reklama nie pomorze.
    • Bordowy 2021-03-15 08:46:45
      Chyba ze wszystkim tak jest.
    • baca56 2021-03-15 09:52:18
      Nie "pomorze" być może na Pomorzu, gdzie indziej być może pomoże, co daj Boże.
  • masza 2021-03-14 11:41:15
    dobre i prawdziwe mieso zadnej promocji i reklamy niepotrzebuje,markety reklamuja swoje padło zeby zdobyc klientów tania jadka z zachodu a pózniej ludzie choruja na nowotwory,leczenie kosztuje panstwo i ludzi krocie ale nikt tego nieprzelicza,wazne ze kupuje w lidlu łopatke po 6,99!!!!!!!
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.242.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.