PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Brakuje chętnych na jaja

Brakuje chętnych na jaja
Fot. Shutterstock

Autor:

Dodano:

Tagi:

Maleje spożycie jaj w Polsce - informuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.



Jeszcze w pierwszym kwartale 2016 r. bezpośrednie spożycie jaj w gospodarstwach domowych wyniosło 12,6 sztuk na mieszkańca, tj. było o 4 proc. większe niż w analogicznym kwartale 2015 roku.

Ten wzrost wynikał jednak w dużym stopniu z faktu, że w tym roku Wielkanoc, która jest okresem wzmożonej konsumpcji jaj, przypadała w marcu, podczas gdy w 2015 roku w kwietniu.

Później już było gorzej.

I tak w drugim kwartale spożycie to wyniosło 10,85 sztuk i było o 8,6 proc. niższe niż przed rokiem.

W sumie w pierwszym półroczu konsumpcja bezpośrednia jaj zmniejszyła się w relacji rok do roku o 2,2 proc.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • kogut na wolnosci 2016-11-27 21:47:06
    mamy kilkadziesiat kur, ktore biegaja po kilku hektarach i zbieraja co potrzeba. Zbyt jest taki, ze nie wiadomo komu sprzedac, a komu odmowic. Sasiedzi tez sa oblegani przez chetnych na jajka. Nie dziwie sie, ze ludzie nie chca kupowac tych smierdzacych jaj w dodatku na prochach i nie wiadomo czy z salmonella. Nawet gdyby te markety za darmo te jajka rozdawaly nie wzial bym tego do ust. A statystycznie spozycie jaj maleje, bo te nasze sa po prostu nie policzone....Ludzie nie trujcie sie w tych marketach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.