KRD-IG reprezentowała polskich producentów i eksporterów drobiu w ramach kampanii "Europejski drób – w jakości siła", realizowanej we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR).

Spotkania z kontrahentami z rynków Bliskiego Wschodu były okazją do omówienia perspektyw rozwoju międzynarodowych relacji handlowych. Podczas wewnętrznych rozmów dyskutowano przede wszystkim na temat zagrożenia wynikającego z projektowanych zmian prawnych, polegających m.in. na istotnym ograniczeniu możliwości prowadzenia ubojów religijnych w naszym kraju.

W ramach trwających pięć dni targów Gulfood 2018 przedstawiciele polskiego sektora drobiarskiego odbyli spotkania m.in. z reprezentantami branży HoReCa, przetwórcami, sieciami handlowymi, producentami oraz importerami działającymi na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

– Spotkania, które odbyliśmy w ramach tegorocznych targów Gulfood, utwierdziły nas w przekonaniu jak ważnymi i perspektywicznymi dla polskiego sektora drobiarskiego są takie rynki jak ZEA. Rozważane przez polskie władze istotne ograniczenie możliwości prowadzenia ubojów religijnych pozbawi nas dostępu do nich, a nasze miejsce zajmą – i tak już bardzo silni w tym regionie – Brazylijczycy, Amerykanie czy Francuzi. Bardzo liczę, iż decydenci w naszym kraju postawią sobie za priorytet dobro polskich producentów i przetwórców drobiu. Cenna w tym kontekście była także dyskusja z wiceministrem Babalskim obecnym na targach – powiedział Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.