PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

KRD wspiera producentów drobiu

KRD wspiera producentów drobiu

Krajowa Rada Drobiarstwa informuje, że obecny stan producentów drobiu jest niekorzystny, koszty produkcji są wysokie głównie ze względu na znaczący wzrost cen pasz. Drobiarze obawiają się poniesienia strat. Możliwe, że koszty będą przeniesione na dalsze ogniwa łańcucha - dystrybucję i sprzedaż.



W tym tygodniu odbyło się spotkanie przedstawicieli sekcji handlu i produkcji drobiu w KRD w Warszawie. Celem przewodnim narady było przekazanie członkom KRD informacji na temat aktualnej sytuacji na rynku drobiu oraz dyskusja na temat możliwych działań KRD. Głównym problemem jest wysoka cena surowców do produkcji pasz, co przekłada się na wysokie koszty produkcji kurcząt brojlerowskich. Na ceny zbóż oraz soi nie mamy wpływu, możemy więc - i to jest dziś naszym głównym celem - uświadamiać odbiorców, czyli sieci i hurt, o obiektywnie wysokich kosztach produkcji żywca - tuszek, mięsa, elementów i towarów przetworzonych. Jednocześnie w najbliższym czasie może wystąpić konieczność zaakceptowania rosnącej ceny drobiu przez konsumentów. Dzisiaj nie można pozostawić trudnej sytuacji ekonomicznej hodowców wyłącznie na ich barkach, ponieważ doprowadzi to wyłącznie do fali bankructw - poinformował Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarskiej.

Rok 2010 był bardzo korzystny jeśli chodzi o wzrost produkcji krajowej i eksportu drobiu do skali niespotykanej we wcześniejszych latach. Jednak niskie plony zbóż w niektórych regionach świata, trudne warunki klimatyczne - powodzie i pożary - przyczyniły się do stałego wzrostu cen zbóż i, co za tym idzie, żywności.

- Przeszkodą w podnoszeniu cen żywności opartej na drobiu w Polsce jest bardzo niska cena wieprzowiny i duża jej podaż na rynku. Niewątpliwie jest to między innymi efekt styczniowej "afery dioksynowej" w Niemczech, która zmniejszyła zaufanie konsumentów i obniżyła gwałtownie popyt, co wpłynęło na zwiększoną podaż tego mięsa również w Polsce i w następstwie obniżenie cen wieprzowiny, ale także i drobiu - mówi Maciej Przyborski.

- Wzrost cen, a więc i opłacalności produkcji, może więc nastąpić przy różnokierunkowych działaniach, które podejmuje KRD. KRD, będąca członkiem zrzeszenia AVEC  w Brukseli, aktywnie uczestniczy w lobbowaniu w Parlamencie Europejskim na rzecz mięsa drobiowego wraz z 16 największymi producentami drobiu w Europie, między innymi staramy się ograniczać import mięsa spoza Europy oraz czynimy starania o powrót mączek pochodzenia zwierzęcego do pasz. Dodatkowo KRD wyznaczona przez ARR wprowadziła i nadal kontynuuje strategię promocji drobiu w oparciu o fundusze gromadzone w Polsce i powiększane o fundusze możliwe do uzyskania z UE. Programy promocji gęsiny w ubiegłym roku pokazały dużą skuteczność w odbiorze społecznym konsumentów drobiu. Największa dwuletnia kampania promująca zdrowe i bezpieczne mięso z drobiu polskiego, oparte o system QAFP, zacznie się w tym roku po uzyskaniu znaczących dotacji unijnych - mówi Maciej Przyborski.

Obecnie obserwujemy wzrosty cen na "wolnym rynku" żywca drobiowego, wynikające przede wszystkim z mniejszych wstawień świątecznych, jest to coroczny trend, który daje wreszcie pokrycie kosztów produkcji. Ważne jest, aby wymienione wyżej działania utrzymały ten poziom w kolejnych miesiącach. Istnieje potrzeba szerokiej dyskusji ze wszystkimi zrzeszeniami polskiego rynku drobiarskiego, stąd inicjatywa KRD, aby na początku marca zainicjować krajowe spotkanie drobiarzy w Warszawie - mówi Maciej Przyborski.




Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.