PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Łączy nas żywność, czyli 3. Tweetup SuperDrob

Łączy nas żywność, czyli 3. Tweetup SuperDrob fot. materiały prasowe

Już po raz trzeci Grupa SuperDrob zorganizowała tweetup, czyli wydarzenie, na którym spotkały się osoby związane z szeroko pojętym sektorem rolno – spożywczym. Jak mówi Łukasz Zając, PR manager w SuperDrob, Twitter to nie tylko internetowa platforma społecznościowa, gdzie komentuje się tematy polityczne, czy sportowe ale też miejsce obecności specjalistów związanych z sektorem spożywczym i agro oraz ich biznesowego otoczenia.



Kolejne spotkanie Twitterowiczów związanych z branżą rolno-spożywczą miało miejsce 4 grudnia w Warszawie, nie zabrakło osób z branży PR pracujących dla sektora FMCG, analityków ekonomicznych, ekspertów ds. rynków zagranicznych, przedsiębiorców, przedstawicieli weterynarii, osób przygotowujących startupy dla branży, ale też samych rolników, przedstawicieli Partii Twiterowych Rolników PTR, którzy prywatnie zajmują się hodowlą gęsi i indyków.

Spotykając się w końcówce 2019 r. Grzegorz Rykaczewski analityk sektora rolno-spożywczego z Santander Bank Polska wskazał 5 głównych trendów, które były znaczące dla branży rolno-spożywczej, a wśród nich, chociażby sytuacja przedsiębiorstw w perspektywie brexitu, czyli wyjścia Wielkiej Brytanii ze Wspólnoty krajów UE i zawirowań sprzedażowych, jakie mogą się z tym wiązać.

Przypomnijmy, że wartość krajowego eksportu żywności kształtuje się na poziomie ok. 30 mld euro. – Rynek europejski nadal pozostaje dla Polski podstawowym kierunkiem sprzedaży krajowej żywności. Natomiast, to co może nas cieszyć, to rosnąca dynamika polskiego eksportu poza Unię Europejską. Wyższa jest też sprzedaż towarów przetworzonych, dzięki czemu więcej marży, kapitału zostaje w kraju. To pozytywna wiadomość  - zauważył Rykaczewski.

Nie da się też ukryć, że w branży mięsnej ten rok tematycznie należał do wieprzowiny. Nie tylko ze względu, na czasami nieprzewidywalny scenariusz szerzenia się afrykańskiego pomoru świń (ASF), ale i wahań cen skupu trzody, jakie pociągnęła za sobą ta sytuacja.

W kwietniu 2019 r. obserwowaliśmy gwałtowny wzrost cen skupu trzody chlewnej, podwyżki były na poziomie 30 proc. miesiąc do miesiąca, a wysoka cena utrzymała się w miesiącach kolejnych. – Zmiany dynamiki cen skupu trzody, cen sprzedaży półtusz są do siebie zbliżone. Zapytania pojawiają się w przypadku sprzedaży detalicznej. Dynamika zmian cen była znacznie niższa - mówimy o mięsie surowym w sprzedaży detalicznej - ten żywiec „waży” mniej, niż na wcześniejszych etapach produkcji. Pojawia się też pytanie, o faktyczne i realne możliwości przeniesienia tych zmian cen na poziom sprzedaży detalicznej. Z przetwórstwa na handel detaliczny – wyjaśniał analityk Santander Bank Polska.

Nie da się ukryć, że w dłuższej perspektywie wysokie i rekordowe ceny skupu trzody chlewnej są sporym wyzwaniem dla zakładów mięsnych, które pracują na dość niskich marżach.

Ograniczenie kosztów produkcji, co często wiąże się z koniecznością inwestycji w nowe technologie, to nie jedyne wyzwanie dla branży mięsnej. Coraz większe wyzwanie stanowi produkcja prowadzona z najwyższą dbałością o środowisko. Będą to wymuszać i promować nie tylko przyszłe regulacje prawne, chociażby Wspólnej Polityki Rolnej, ale przede wszystkim rosnące wymagania i świadomość konsumentów.

- To światowi gracze coraz częściej, podkreślają to, w jaki sposób dbają o środowisko, jak modyfikują pod tym kątem swoje opakowania. Z części rezygnują, dla części szukają alternatyw odpowiadając na trendy społeczne – komentował Grzegorz Rykaczewski.

Wśród tematów poruszanych na Tweetupie SuperDrob, nie zabrakło też wątków związanych z rosnącymi kosztami produkcji ale i kosztami pracy, w których ograniczeniu coraz częściej zaczynają pomagać rolno-spożywcze startupy.  

Dobrym wprowadzeniem do wymiany informacji, poglądów, doświadczeń ale i czasami nawiązania dalszej współpracy, było wystąpienie Franciszka Niemyskiego, doradcy biznesu, praktyka networkingu i rozwoju osobistego. Podczas swojego wykładu zwrócił uwagę słuchaczom, by efektywnie wykorzystali ten czas i wracali do nawiązanych w tym miejscu relacji, które po prostu mogą im później pomóc w codziennej pracy dla branży spożywczej. - Dobra sieć kontaktów w dzisiejszych czasach stanowi niezaprzeczalną wartość niezależnie od stanowiska, czy branży w której działamy. Kluczem do zrozumienia istoty budowania funkcjonalnej sieci networkingowej, jest nastawienie na ludzi i na relacje. Nikt z nas nie lubi być traktowany przedmiotowo – pamiętajmy o tym poznając nowe osoby w trakcie wydarzeń. Nie bez powodu networking jest nazywany „sztuką budowania relacji” – tłumaczył.

Inicjatywa Tweetup dla sektora rolno - spożywczego, jak zapowiada Łukasz Zając, będzie kontynuowana. Na pewno jest to korzystne miejsce, by przedyskutować ważne i aktualne trendy i wyjść poza 280 znaków, które są wyznacznikiem Twittera, a nie do końca pozwalają wyjaśnić, czy lepiej przedstawić swój punkt widzenia.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Luk 2019-12-08 15:45:14
    Dzieki, bylem i polecam innym.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.131.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.