PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mlekovita: innowacje w trosce o środowisko

Mlekovita: innowacje w trosce o środowisko fot. mlekovita.com.pl

Autor: farmer.pl/Mlekovita

Dodano: 21-09-2020 17:18

Tagi:

Grupa Mlekovita kieruje się ideą zrównoważonego rozwoju. Świadoma swojego oddziaływania na środowisko, firma podejmuje wiele działań, aby zapobiegać jego zanieczyszczaniu. Wśród nich jest ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów. Konsekwentne zmiany w tym zakresie pozwolą Mlekovicie zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.



Ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, poprzez m.in. zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego, pozwolą zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku, jak informuje Mlekovita.

– W Mlekovicie obserwujemy trendy na rynku, także te dotyczące poszanowania środowiska i projektowania opakowań. Jako lider branży mleczarskiej w Polsce oraz największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej nieustannie pracujemy nad tym, aby tego typu rozwiązania wdrażać w naszej firmie, ponieważ dobro środowiska jest dla nas bardzo istotne. Opakowania naszych produktów ewoluują – nie tylko pod względem szaty graficznej, ale także jeśli chodzi o materiały, z których są wykonane. Nasze proekologiczne podejście do pakowania produktów przejawia się m.in. w zmniejszaniu gramatury tworzyw sztucznych w opakowaniach. Zmiany wprowadzone w tym zakresie w ostatnich miesiącach powodują, że w ciągu roku na rynek trafi o 100 tys. kg mniej tworzyw sztucznych. To już ogromna różnica, ale my nie ustajemy w wysiłkach, aby zmieniać skład opakowań kolejnych produktów i działać jeszcze bardziej proekologicznie – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

W celu redukcji ilości tworzyw sztucznych Mlekovita zmniejszyła m.in. grubość folii dolnej w opakowaniach serów żółtych w plastrach (1 kg, 800 g i duopak 500 g) oraz zmieniła sposób pakowania serów dojrzewających, serów mozzarella i bezwodnego tłuszczu mlecznego w bloku.

– Nowe opakowania zyskał też jogurt naturalny 150 g – kubek z etykietą termokurczliwą zamieniono na kubek z bezpośrednim nadrukiem etykiety. To jedna z bardziej zauważalnych zmian, ponieważ opakowania złożonego z dwóch warstw tworzywa sztucznego, jedna zniknęła całkowicie. Zmieniono również etykietowanie butelek kefiru i maślanki 1 kg – etykieta z roli zastąpiła stosowaną wcześniej etykietę termokurczliwą, co ograniczy ilość tworzyw sztucznych o 30 tys. kg rocznie – opowiada Edyta Cybulska, Kierownik Wydziału UHT.

Zmiany w opakowaniach produktów to tylko jeden z przykładów inwestycji prośrodowiskowych Mlekovity, której celem jest wprowadzanie i utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska. Firma stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Konsekwentnie wymienia też m.in. instalacje oświetleniowe w halach produkcyjnych oraz w magazynach na energooszczędne oświetlenie typu LED.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Henryk 2020-10-13 13:42:56
    nie mam za dużo do powiedzenia ale wydaje mi się że naprawdę dobrze robią. inni powinni się od nich uczyc
  • Ala 2020-10-09 14:25:00
    To bardzo ważne, cieszę się, że idą w tym kierunku.
  • Kawa 2020-10-08 12:40:11
    Lubię firmy które nie spoczywają na laurach tylko cały czas chcą być coraz to lepsze
  • gość 2020-10-07 14:36:48
    No i super!!
  • Kris 2020-10-07 14:02:34
    co jak co ale to własnie takie duże firmy powinny się troszczyć o dobro planety. Bo kto jak nie oni?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.61.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.