PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Niemcy: Greenpeace chce całkowitego zakazu reklamy mięsa

Niemcy: Greenpeace chce całkowitego zakazu reklamy mięsa Fot. Shutterstock

Według Greeanpeace reklamy mięsa oszukują konsumentów.



Organizacja ekologiczna Greenpeace wezwała w ubiegłym tygodniu do całkowitego zakazu reklamy mięsa, powołując się na opinię prawną, według której taki zakaz byłby zgodny z prawem niemieckim i europejskim.

- Stale pojawiają się reklamy mięsa, które przyciągają konsumentów niską ceną, ale nie podają realnych kosztów jego spożycia - powiedziała Stephanie Töwe, odpowiedzialna za rolnictwo w Greenpeace.

Według Greenpeace te reklamy mają jedynie na celu sprzedaż coraz większej ilości mięsa. Zakaz reklamy mógłby przyczynić się do ograniczenia spożycia mięsa, a tym samym nie zaogniać dalszego kryzysu klimatycznego, chronić gatunki i ograniczać choroby cywilizacyjne.

Wiele szkodliwych i kosztownych konsekwencji dla środowiska, klimatu i zdrowia nie jest wliczonych w cenę produktów mięsnych. Aby przeciwdziałać spadkowi cen produktów mięsnych, niemiecka minister rolnictwa Julia Klöckner ogłosiła latem 2020 r., że wprowadzi zakaz reklamy mięsa opartego na cenie.
W opinii prawnej stwierdzono jednak, że zakaz reklamowania cen prawdopodobnie byłby mylący dla konsumenta. - Dla klientów podjęcie świadomej decyzji o zakupie nie jest możliwe nawet, jeśli reklama jest tworzona z użyciem eufemistycznych obrazów zamiast niskich cen - stwierdziła Töwe. - Zakaz reklamy z cenami planowanymi przez minister Klöckner nie wystarczy - uważa aktywistka. - Każdy, kto chce chronić klimat, zwierzęta i zdrowie przed zgubnymi konsekwencjami przemysłu mięsnego nie może dłużej pozwalać na reklamowanie mięsa - dodaje.

Członek CSU w Bundestagu Max Straubinger zareagował ostrą krytyką na postulaty organizacji ekologicznej. Oskarżył Greenpeace o wykorzystanie wątpliwego raportu do wywołania nastroju przeciwko mięsu z powodów ideologicznych. Każdy, kto domaga się takiego zakazu reklamy, atakuje podstawy naszej społecznej gospodarki rynkowej - powiedział Straubinger. To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów, które są legalnie wprowadzane na rynek, w tym mięsa, a także podawania informacji o cenach.

Zakaz reklamy mięsa byłby dramatyczny w skutkach dla hodowców świń. Niemcy są trzecim co do wielkości eksporterem wieprzowiny na świecie, ale niestety rynek wieprzowiny jest trwale zaburzony z powodu załamania rynków zbytu za granicą i zamykania restauracji w związku z pandemią.

- Jedynym celem tego raportu jest próba wpływania na zmianę zachowań konsumenckich obywateli - narzeka polityk CSU. - Jest to nieodpowiednia próba argumentacji za pomocą wątpliwych danych - dodaje.

Prezes niemieckiego stowarzyszenia ochrony zwierząt zwrócił uwagę, że zwierzęta mają wartość, a nie tylko cenę. Opisał niskie ceny produktów zwierzęcych, jako „nikczemne” i jako skutek niewłaściwego systemu.
Nie wzywa jednak do wprowadzenia zakazu reklamy mięsa. Potrzebny jest sprawiedliwy system, w którym rolnicy mogą mieć pewność, że konieczne i kosztowne inwestycje w ochronę zwierząt i środowiska również zostaną wynagrodzone.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • Dariusz 2021-02-18 17:11:11
    Może tak by działacze "Zielonego pokoju" pomogli ratować przed głodem lwy, hieny i inne zwierzaki na sawannach - oczywiście w sposób pokojowy zaprzyjaźniając się z nimi.
  • Polak 2021-02-18 15:06:27
    Może zakazać działalności tej grupy terrorystycznej zwanej grinpis
  • ? 2021-02-18 15:01:34
    Co to znaczy prawo niemieckie i europejskie?
  • Leszek 2021-02-18 12:39:07
    Niech najpierw zakażą reklamy niemieckiego piwa. Dzieciaki oglądają i w wieku 16lat piją na domówkach.
    • dzieci 2021-02-18 13:51:12
      oglądają pijanego tatusia, mamusie, wujka i szwagra, nie od piwa ale od wódy, bimbru i innej okowity

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.