PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Sieci handlowe zachęcają pracowników do diety wegetariańskiej?

Sieci handlowe zachęcają pracowników do diety wegetariańskiej? fot. Shutterstock

Dieta roślinna zyskuje na popularności, a coroczna akcja Veganuary zrzesza coraz więcej osób, w tym zespoły kierownicze znanych firm jak Nestlé, czy sieci handlowych jak Tesco. Szef Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną stwierdził, że firma promuje wegetarianizm w wielu produktach i inicjatywach oraz przyznał, że w 2021 r. Nestlé zachęca wszystkich swoich pracowników do spróbowania diety roślinnej.



Od kilku lat w styczniu organizowana jest globalna kampania Veganuary (zbitka dwóch słów oznaczających w języku angielskim wegański i styczeń), której celem jest promowanie diety roślinnej. W tym roku do wydarzenia dołączyło kierownictwo wielu firm, w tym Nestlé i Tesco, jak podaje portalspożywczy.pl.

Zgodnie z podanymi informacjami chęć udziału w tegorocznej akcji zgłosiło 350 tys. osób, o 50 proc. więcej niż w ubiegłym roku, a wśród nich między innymi zespoły kierownicze Nestlé, Bloomberg, Marks & Spencer, Quorn, Tesco oraz firm księgowych PwC i EY.

Biorący udział w inicjatywie Marco Settembri, szef Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną stwierdził, że firma promuje wegetarianizm w wielu produktach i inicjatywach oraz przyznał, że w 2021 r. Nestlé zachęca wszystkich swoich pracowników do spróbowania diety roślinnej.

– Zachęcam wszystkich pracowników do wzięcia udziału w Veganuary i zapisania się do wyzwania. Zainspirujemy ich pysznymi przepisami z naszej linii Garden Gourmet, wegańskimi opcjami w restauracjach, wskazówkami ekspertów i poradami dietetycznymi – jak cytuje poratlspożywczy.pl.

Co ciekawe z informacji podanych przez portal wynika, że część wegan i wegetarian bojkotuje Nestle ze względu na praktyki biznesowe koncernu sprzed lat, w tym agresywną kampanię z lat 70 promującą mleko modyfikowane zamiast mleka matki oraz zarzuty o nieetyczne wydobycie wody i wylesianie.

Rynek produktów diety roślinnej charakteryzuje się bardzo szybkim wzrostem. Jak podaje portal dlahandlu.pl, według najnowszych danych GfK, kategoria zamienników mięsa w ostatnich 12 miesiącach była najszybciej rosnącą wolumenowo kategorią spożywczą i cieszyła się dynamiką rzadko spotykaną w innych segmentach – wzrosła aż o 95 proc.

Wzrost ten napędzany jest nie tylko przez wegetarian i wegan, ale też osoby ograniczające ilość spożywanego mięsa, często na rzecz mniejszej ilości produktu o wyższej jakości.

Kolejne sieci handlowe poszerzają swój asortyment o roślinne substytuty mleka i mięsa. Przykładem jest wprowadzenie przez Biedronkę roślinnych zamienników mięsa firmy The Vegetarian Butcher. Jak informuje dlahandlu.pl, firma ta weszła na polski rynek HoReCa w ubiegłym roku, a jej produkty znalazły się w ofercie sieci takich jak Burger King, Bobby Burger, Papa John’s, Ikea czy sieć kantyn biurowych Sodexo. Z kolei Tesco w zeszłym roku wyznaczyło sobie za cel zwiększenie sprzedaży zamienników mięsa o 300 proc. do 2025 r.

Za największą barierę w ograniczaniu konsumpcji mięsa uważany jest jego niepowtarzalny smak, dlatego coraz więcej wysiłków wkładanych jest w stworzenie najbliższych oryginałowi zamienników mięsa. Na szczęście zdaniem części ekspertów choć rynek mięsnych zamienników będzie się rozwijał, a popularność tego rodzaju produktów będzie rosła, nie powinno mieć to istotnego wpływu na zmniejszenie produkcji mięsa.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (10)

  • Grzegorz 2021-01-07 10:42:18
    Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego mam jeść mięso, z całym problemem - od zwierząt po niszczenie lokalnych społeczności, wijący się kilometrami smród, rozlewaną gnojowicę - jeśli mogę zjeść zdrowszy i nie gorzej smakujący kawałek czegoś alternatywnego? Po prostu. Lepsze i tańsze wygra. Z resztą mięso dawno by przegrało gdyby nie chory system dopłat, gdzie na każdym etapie dokłada się tylko więcej i więcej.
  • brzoza 2021-01-06 10:04:43
    Wielkie korporacje chcą mieć wpływ na życie prywatne pracowników , oraz móc wpływać na ich preferencje wyborcze. Pozwoli to w przyszłości obniżyć ich podatki i podnieść zyski kosztem innych sektorów gospodarki. Przykrywką są treści w rodzaju ekologia, którą można wykorzystać do blokowania inwestycji komunikacyjnych i strategicznych, weganizm którego promocja w poszczególnych krajach może mieć wpływ na rolnictwo oraz jest pewnym rodzajem religii dla mas w połączeniu z promowaniem aborcji .
    • Andrzej 2021-01-07 10:39:04
      No co za bzdura.... Tak się składa, że weganizm i wegetarianizm raczej są przyszłością. Z czysto technicznych względów. Jeśli tą samą jakość jedzenia uda się uzyskać niższym kosztem (także środowiskowym) to po prostu musi wygrać. Proszę, nie idźmy w stronę "polska rolnik, głupia rolnik". Cały świat będzie żarł warzywa a polski rolnik będzie krzyczał "dlaczego nie chcecie mięcha". Już z węglem taką wtopę zaliczyliśmy. Na przestrzeni zaledwie kilku lat. Czas myśleć o przestawianiu się z produkcją. A nie protestować przeciw zmianom na lepsze.
    • Krzysztof Kwik 2021-01-07 10:40:29
      Zbuduj restaurację koło chlewni i tam oferuj gościom wieprzowinę.
  • KONSUMENT 2021-01-06 08:58:43
    Jak zniszczą rolników z rodzimą hodowlą, chowem, a zostaną najemcy korporacyjni to stwierdzą, że mięso jest dobre. Chwyty marketingowe w celu wywołania "owczego pędu".
    • Miasto 2021-01-06 09:12:32
      Mieso jest dobre ale nie w ilosci ktorą żrą Polacy
      • brzoza 2021-01-06 10:06:10
        Zgodnie z definicją art. 212 § 1 Kodeksu karnego zniesławienie polega na pomawianiu o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania.
      • Maniek 2021-01-06 10:21:31
        Do Miasto: Każdy jje ile chce. Nikt cię znów zmusi żebyś jadł dużo.
      • Antek 2021-01-06 20:23:20
        teraz wszyscy maja jesc kotlety sojowe zamiast miesa i jezdzic na rowerach zamiast autami. tak wyglada lewacki nowy swiat
    • Antek 2021-01-06 20:19:22
      to tak jak z polskimi kopalniami - tez były złe dopóki nie przejeły ich niemcy albo czesi - wtedy nagle stawaly sie rentowne

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.