PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Fundusz promocji - często wykorzystywany do promocji importowanej wieprzowiny

Fundusz promocji - często wykorzystywany do promocji importowanej wieprzowiny
Według ekspertów, zarządzanie FPMW powinno być wyłącznie w rękach rolników. fot. farmer.pl

W trakcie Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, z ust ekspertów branży jak i posłów padały propozycje zmian niektórych założeń funkcjonowania rynku wieprzowiny. Wśród prezentowanych opinii wielokrotnie padały zarzuty dla złego wykorzystywania środków z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Gdzie środki finansowe często służą w praktyce promocji mięsa zaimportowanego, a nie wytworzonego wyłącznie w polskich gospodarstwach.



Lepsze wykorzystywanie pieniędzy z FPMW, to również jedno z założeń MRiRW wspierających krajowy sektor trzody chlewnej, które prezentował dzisiaj Jacek Bogucki.   

W wypowiedziach uczestników KRiRW często padało stwierdzenie, że dyspozycja pieniędzy z Funduszu powinna być wyłącznie w decyzji rolników i związków ich reprezentujących, a nie przedstawicieli zakładów mięsnych, które nie odprowadzają na ten cel żadnych środków.

Jak mówiła Bożena Jelska-Jaroś, hodowczyni świń z Podlasia - oczekujemy zmiany funkcjonowania Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Importerzy, zakłady mięsne nie dokładają się do tego systemu, nie mogą być też we władzach. Na różnych festynach, mieszkańcy są częstowani mięsem pochodzącym nie wiadomo skąd.

Podobne zdanie miał Ryszard Mołdrzyk, prezes „POLSUS” tłumacząc, że pieniądze powinny być ukierunkowane tak, aby promowały polskie mięso. Zakłady mięsne często wykorzystują te pieniądze – pochodzące od rolnika - do szukania nowych rynków. Później na te rynki i tak wysyłają zaimportowane mięso.  

Dodatkowym problemem jest brak jasnego i rzetelnego informowania konsumentów o pochodzeniu mięsa i wyrobów mięsnych. Ciągle nie ma wyraźnego przekazu skąd pochodzi mięso, szynka, czy kiełbasa, co utrudnia budowanie lokalnego patriotyzmu wśród konsumentów przy wyborach, w trakcie zakupów. - Importer produkuje wędliny, nie ma umieszczonej informacji z jakiego kraju pochodzi ten produkt. A etykietowanie w marketach nie jest przestrzegane – mówił poseł Leszek Galemba. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (10)

  • walic-sie 2015-12-03 19:17:40
    @zxc jak ty chcesz dostać za swinie tyle co w Niemczech to ja tez chce zarabiać jak w Niemczech,póki co płace u nas sa 3 razy mniejsze to ty powinieneś dostać za swinie 5,30/3=1,80 zł/kg
  • błazen w gumofilcach 2015-12-03 19:15:02
    a tłuste polskie swinie-dla psa
  • rolnik 2015-12-03 19:05:33
    A ja mam 3p i zetka,,, jem tylko Polskie prosto od rolnika z chlewika ,, i co ty na to miastowa partio ...wiesz chociaż co to jest 3p ....
  • Macko 2015-12-03 08:28:17
    ja kupuje polskie gwozdzie, bardzo dobre,
  • arszczecin 2015-12-02 23:28:58
    A kalemba to nie był pierwszym po Bogu w rolnictwie ostatnio?
    Stasiu nie pie.....
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.98.96
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.