PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jesteśmy na początku budowania jakości wieprzowiny

Jesteśmy na początku budowania jakości wieprzowiny

Autor:

Dodano:

Tagi:

To już koniec trzyletniej kampanii promocyjnej mięsa PQS. Na dzień dzisiejszy w programie uczestniczy 136 gospodarstw produkujących świnie oraz 16 zakładów mięsnych. Całkowity budżet programu wyniósł 3,7 mln euro.



Dużym sukcesem trzyletniej kampanii PQS jest to, że w tak krótkim okresie udało się zbudować rozpoznawalną przez konsumentów markę mięsa.

– Głównym założeniem kampanii było przede wszystkim stworzenie możliwości wyboru dla konsumenta przy dokonywaniu decyzji o zakupie mięsa. W naszym programie mięso zaczęło być rozpoznawalne. Badania konsumenckie wykonane w latach 2010 – 2012 potwierdziły, że kampania informacyjna PQS zwiększyła świadomość i znajomość wszystkich certyfikatów jakości mięsa wśród konsumentów – powiedział Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
 
Kampania zwiększyła wiedzę konsumentów na temat istniejących systemów jakości żywności. Jednocześnie mięso PQS było kojarzone jako mięso o ponadstandardowej jakości i bezpieczne zdrowotnie. Przede wszystkim kampania spowodowała, że konsumenci w większym stopniu zwracają uwagę na to co kupują i czy produkt posiada certyfikat jakości.

- W następnej kampanii PQS, którą planujemy chcemy rozszerzyć kampanię na sieć dystrybucji, jednocześnie nadal kontynuować promocję wśród konsumentów – wyjaśniał Choiński.

Z kolei Piotr Kondraciuk dyrektor Biura promocji Żywności Agencji Rynku Rolnego wyjaśniał jak ważne jest budowanie gwarantowanej jakości żywności.

– Ja oceniam ten program bardzo dobrze. Musimy pamiętać, że inne kraje europejskie jak Francja, czy Niemcy już od 60 lat budują swoje standardy jakości żywności, Polska jest dopiero na początku tej drogi i jest bardzo dużo pracy w tym zakresie przed nami. Musimy o to dbać, bo w tym kierunku idzie Europa, być może w przyszłości sprzedaż produktów rolno-spożywczych będzie możliwa wyłącznie z certyfikatem gwarantowanej jakości.

- Nie była to łatwa kampania, ponieważ podczas trzyletniej realizacji projektu sytuacja na rynku mocno się zmieniała i często musieliśmy weryfikować swoje założone wcześniej działania. Jednak nikt z nas, pracujących przy kampanii nie miał wątpliwości, że jest to produkt dobry i potrzebny – mówił Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media – organizacji wdrażającej kampanię PQS.

Oczywiście system PQS nie jest skierowany wyłącznie do konsumentów. Podstawą są tutaj rolnicy, którzy dostarczają zakładom mięsnym zwierzęta chowane zgodnie z tym systemem jakości. Chodzi tu m.in. o rasę, odpowiednie żywienie i utrzymanie.

- Na dzień dzisiejszy w programie uczestniczy 136 gospodarstw produkujących trzodę chlewną. Dobrze w programie odnajdują się gospodarstwa o rocznej produkcji tuczników na poziomie 1000 szt. Jednak nie brakuje też gospodarstw o większej skali produkcji nawet 200 tys. tuczników rocznie. Wiadomo, że sytuacja na rynku trzody chlewnej nie była najlepsza przez te trzy ostatnie lata. Tak samo w naszym projekcie jedni rolnicy zostawali tylko na rok inni nadal kontynuują współpracę. Koszt certyfikacji gospodarstwa wynosi około 2 tys. zł – wyjaśniał Tadeusz Blicharski, dyrektor Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS.

Celem systemu PQS jest produkcja  nieprzetłuszczonego mięsa wieprzowego o zwiększonej trwałości, przydatności kulinarnej i przetwórczej oraz wyjątkowym smaku.

W 2010 r. Agencja Rynku Rolnego zawarła umowę ze Związkiem Polskie Mięso na realizację kampanii informacyjnej na temat mięsa wieprzowego, produkowanego zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System.

Całkowity budżet trzyletniej kampanii wyniósł ponad 3,7 mln euro z czego 50 proc. tj. ponad 1,8 mln euro stanowiło dofinansowanie ze środków unijnych, a 30 proc. ze środków krajowych (1,1 mln). Pozostałe 20 proc. całkowitego budżetu kampanii finansowane było ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, co stanowi ponad 0,7 mln euro.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • modus 2013-10-10 21:20:08
    Guzik prawda żadne mięso nie jest zdrowe ci mordercy nas oszukują jawnie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.