W pierwszych dwóch miesiącach 2019 r. Chiny z 39 proc. udziałem pozostały zdecydowanie największym konsumentem produktów wieprzowych z UE.  Eksport do Chin wyniósł około 275 tys. ton, co stanowi wzrost o prawie 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Popyt spowodowany popytem wywołany przez afrykański pomór świń prawdopodobnie również zwiększy dostawy wieprzowiny do Państwa Środka w marcu i kwietniu.

Japonia była w styczniu i lutym 2019 r. drugim najważniejszym klientem UE z 12 proc, u udziałem w eksporcie, który wzrósł o 8 proc. do 82 tys. t. Eksport do Korei Południowej był o 17 proc. niższy niż przed rokiem i wyniósł o 53 tys. ton. Jednocześnie eksport na Filipiny wzrósł o 14 proc do 52 tys. ton. Eksport do Hongkongu gwałtownie spadł, o 27 proc. do 34 tys. ton. Natomiast dostawy wieprzowiny z UE do USA wzrosły o 4 proc. do 32 tys. ton.