PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nie chcą promocji mięsa od importowanych świń

Nie chcą promocji mięsa od importowanych świń
fot. I.Dyba

Krajowy Związek Pracodawców – Producentów Trzody Chlewnej podkreśla w swoim komunikacie, że pieniądze z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, którego środki przeznaczane są na promowanie mięsa wieprzowego nie powinny być wydawane na promocję mięsa, które pochodzi od zwierząt nieurodzonych na terytorium Polski.



Producenci żywca wieprzowego w kraju obciążeni są składką na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, którego środki przeznaczane są na promowanie mięsa wieprzowego pochodzącego od świń nieurodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Celem nowelizacji ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o funduszach promocji było ograniczenie importu prosiąt i rozwinięcie ich produkcji w kraju.

Do ministerstwa rolnictwa wpłynął wniosek o przedłużenie okresu przejściowego, dotyczący wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych dla sektora wieprzowiny – mięsa pozyskanego ze zwierząt nieurodzonych, lecz wyhodowanych w Polsce o kolejne 5 lat tj. do 31 grudnia 2023 r. Aktualnie okres przejściowy kończy się 31 grudnia 2018 r.

Do tego czasu pieniądze z Funduszu mogą być jeszcze przeznaczane na mięso pochodzące od zwierząt, których:

- ostatni etap chowu wynoszący co najmniej 4 miesiące odbył się na terytorium RP – w przypadku świń, których w chwili poddawania ubojowi przekraczał 6 miesięcy;

- chów odbył się na terytorium RP co najmniej od dnia, w którym osiągnęły masę 30 kg – w przypadku świń, których wiek w chwili poddawania ubojowi nie przekraczał6 miesięcy a ich masa wynosiła co najmniej 80 kg;

- chów odbył się na terytorium RP – w przypadku świń których wiek w chwili poddawania ubojowi nie przekraczał 6 miesięcy, a ich masa wynosiła mniej niż 80 kg.

W konsekwencji tego wniosku, ministerstwo rolnictwa skierowało do KZP-PTCh zapytanie o opinię w sprawie ewentualnego przedłużania okresu przejściowego na obowiązywanie nowych przepisów o kolejne 5 lat.

KZP-PTCh odpowiada jednoznacznie - oznaczałoby to, że krajowi producenci trzody chlewnej z własnych środków będą przez ten okres wspierać rozwój produkcji prosiąt w krajach eksportujących prosięta do Polski. Dlatego w odpowiedzi na pismo z dnia 18/06/2018 znak PJ .wmp.053.1.2018 informujemy, że nie widzimy potrzeby przedłużania okresu przejściowego na działania, programy informacyjne lub promocyjne dotyczące mięsa wieprzowego pochodzącego od świń urodzonych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W związku z nowelizacją ustawy z dn. 15 grudnia 20016 r. o zmianie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, na mocy których produkcja podstawowa odbyła się na terytorium RP, a w przypadku produktów przetworzonych, do produkcji którego nie użyto więcej niż 25 proc. składników pochodzących z poza terytorium Polski.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Biała 2018-07-03 18:27:01
    Jesteśmy tylko białymi murzynami, zabiera się pieniądze ze sprzedaży bydła i trzody chlewnej na promowanie wczasów dla prezesów.
    • zaq 2018-07-03 19:14:54
      dokładnie, Biała nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Trzody już nie ma w PL i nie wygramy z koncernami typu smietfield, cargill czy sokołów. Trzeba niestety szukać szczęścia w innej branży.
  • pat 2018-07-03 13:00:02
    Jeszcze to promować????? Natychmiast zakazać sprowadzania warchlaków z za granicy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.98.96
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.