PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa strategia PKM Duda przynosi dobre wyniki finansowe

Nowa strategia PKM Duda przynosi dobre wyniki finansowe

Pomimo niższego poziomu ubojów w trzech pierwszych kwartałach 2013 r. w porównaniu do tego samego okresu z 2012 r. spółka i cała grupa kapitałowa osiągnęła lepsze wyniki finansowe r/r.



Grupa PKM Duda miała 15,5 mln zł zysku netto i 45,4 mln zł EBITDA po III kwartałach 2013 r. W analogicznym okresie 2012 r. Grupa odnotowała 2,7 mln zł straty na poziomie netto i 35,5 mln zł EBITDA. Przychody wyniosły 1 mld 413 mln zł wobec 1 mld 566 mln zł rok wcześniej.

III kwartał br. to dla PKM Duda SA kontynuacja nowej strategii w segmencie ubojowo -produkcyjnym. W miejsce maksymalizacji wolumenów sprzedaży Grupa skoncentrowała się na zyskowności oraz na zmianie polityki skupowej żywca, co w połączeniu z kolejnymi oszczędnościami kosztowymi - pozwoliło wypracować model działalności, który zapewnia Spółce stabilną rentowność nawet w niesprzyjających warunkach niskiego pogłowia trzody chlewnej, wysokich cen skupu żywca i malejącej konsumpcji mięsa wieprzowego.

Okres lipiec-wrzesień 2013 r. był trzecim kolejnym kwartałem zakończonym dodatnim wynikiem finansowym netto.

Narastająco po dziewięciu miesiącach 2013 r. Grupa zanotowała 15,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom podmiotu dominującego w porównaniu ze stratą 2,7 mln zł przed rokiem przy skonsolidowanych przychodach wynoszących 1 mld 413 mln zł w stosunku do 1 mld 566 mln rok wcześniej spadek o 9,8 proc.

Wpływy z eksportu wyniosły 194,6 mln zł, czyli o 11,5 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r., co dało 13,8 proc. udział w przychodach ogółem (14 proc. przed rokiem). Skonsolidowany EBIT wyniósł 27,6 mln zł i był wyższy o 73,1 proc. od uzyskanego w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. kiedy Grupa wypracowała 15,95 mln zł zysku operacyjnego. EBIDTA za pierwsze trzy kwartały br. wyniosła 45,4 mln zł względem 35,5 mln rok wcześniej (wzrost o 28 proc.).

- Pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego pokazaliśmy zyski w trzecim kwartale z rzędu. To dowodzi, że nowy model biznesowy funkcjonuje prawidłowo a nasza działalność odzyskała rentowność - komentuje Dariusz Formela, Prezes Zarządu PKM Duda SA.

Wyniki poszczególnych segmentów operacyjnych firmy PKM Duda SA przedstawiają się następująco:
Segment handlowy sprzedał w czasie III kwartałów 2013 r. 50,5 tys. ton towaru, podobną ilość do uzyskanej przed rokiem. Z tytułu sprzedaży mięsa i przetworów mięsnych wypracował 883 mln zł przychodów, 13,1 mln zł zysku operacyjnego i 19,3 mln zł EBITDA.

Segmenty rolny zwierzęcy i rolny roślinny łącznie wypracowały w ciągu 9 miesięcy 2013 r. przychody zewnętrzne na poziomie 20,6 mln zł. Ich sumaryczny wynik operacyjny wyniósł 9,1 mln zł a EBITDA 13,3 mln zł.

Segment ubojowo-produkcyjny w III kwartale br. utrzymał rentowność odzyskaną pod koniec 2012 r. i wypracował dobre wyniki operacyjne. Nowe podejście do prowadzenia jego działalności odbiło się na niższych wolumenach uboju (w ciągu III kwartałów 2013 r. spółka ubiła 642,8 tys. sztuk wobec blisko 800 tys. przed rokiem), ale ostatecznie przełożyło się na poprawę wyników finansowych. Przychody segmentu po dziewięciu miesiącach wyniosły 503,5 mln zł, EBIT 5,6 mln zł, a EBITDA miała wartość 11 mln zł.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • Marek456 2014-07-24 23:40:47
    Ciekawe co sie teraz dzieje z duda silesia, bo na forum pracowników gowork.pl/opinie_czytaj,96118 jest nadal sporo negatywnych komentarzy, cos rpzypuszczam, ze bedzie goraco.
  • zorientowany 2013-12-02 12:10:08
    Jak mówiłem że zrobią klaster mięsny , następnie zmowę cenową i oskubią rolników to mało kto wierzył . Dzisiaj firma która praktycznie była bankrutem już po roku odrabia straty i zarabia przy gorszej koniunkturze zbytu i spadku konsumpcji jednocześnie przy rosnących cenach surowca na świeci . Jak to możliwe ? Ta firma wykreowała się na mniejszych dochodach rolników w Polsce . Zrobiono zamieszanie z ubojem , pomimo spadku hodowli tuczników do najniższego poziomu w historii sprzedajne media wykreowały nadprodukcje i śmiesznie niskie ceny żywca .Biznes polega na tym że tanio kupić drogo sprzedać ale na normalnych zasadach a nie manipulacji w mediach . Klaster mięsny powstał wyłącznie po to by manipulować cenami surowca niby to prawnie . Podobnie jak z cenami zbóż i rzepaku gdzie stwierdzono że zmowa cenowa była ale nie ma możliwości by wyjaśnić jak ,gdzie, kiedy ? Ministerstwo rolnictwa konserwuje takie działanie ale po co ? Najwidoczniej ma w tym zysk .
  • Marcin 2013-12-02 10:57:40
    o czym wy mówicie ? co ma PKM DUDA do Jędrzejowa? Jędrzejów to puścił z torbami duda z sosnowca obecnie(zm silesia) a nie polski koncern mięsny z Grąbkowa.
  • klon 2013-11-28 21:29:40
    ziomal ale wafelek chociaz jest:)
  • zsed 2013-11-28 20:56:11
    a Jędrzejów puścili z torbami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.28.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.