PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Olewnik: Trend na niejedzenie mięsa będzie się pogłębiał

Olewnik: Trend na niejedzenie mięsa będzie się pogłębiał
Olewnik: Trend na niejedzenie mięsa będzie się pogłębiał Fot.Shutterstock
www.portalspozywczy.pl

Autor:

Dodano:

Tagi:

- Monitorując trendy konsumenckie, wiedzieliśmy, że naszą branżę prędzej czy później czeka wprowadzenie do oferty zamienników mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Grupy Olewnik.



Jak mówi nam Anna Olewnik-Mikołajewska, pomysł na produkcję zamienników pojawił się w firmie już kilka lat temu. 

- Stale monitorujemy trendy konsumenckie, prowadzimy badania i obserwujemy, jak zmieniają się preferencje żywieniowe Polaków. Wiedzieliśmy więc, że naszą branżę prędzej czy później czeka wprowadzenie do oferty zamienników mięsa. Według CBOS, w 2000 roku do niejedzenia mięsa przyznawał się 1 proc. procent dorosłych Polaków, dziś - już ponad 3 proc. I trend ten będzie się pogłębiał – zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, bo to tam odsetek zadeklarowanych wegetarian i wegan jest zdecydowanie największy. Według różnych danych sięga nawet ponad 20 proc. - dodaje.

Prezes Grupy Olewnik wskazuje, że firma stopniowo i strategicznie przygotowywała się do odpowiedniego momentu na wprowadzenie do oferty zamienników mięsa.

- Mówimy tu o przygotowaniach zarówno w zakresie opracowania produktów, ich wsparcia marketingowego wraz ze strategią sprzedażową, jak i odpowiedniego zaplecza produkcyjnego. Efektami tej pracy są produkty marki Olewnik w linii Roślinne Smaki. Mamy świadomość, że dzięki takim wyrobom nie tylko otwieramy się na nowe grupy odbiorców, ale także bierzemy udział w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, co idealnie wpisuje się w wyznawane przez nas wartości - dodaje.

Pełna treść artykułu dostępna jest na Portalu Spożywczym



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (29)

  • Półwegetarianin 2021-05-16 08:19:36
    Proponuję jeść mniej mięsa, ale za to o wysokiej jakości, nie gówno z duńczyka od Olewnika, 2 kg wyrobu z 1 kg mięsa.
  • brzoza 2021-05-15 22:15:51
    Jestem za całkowitym wegetarianizmem , będzie więcej żywności dla arabów a oni raz dwa wyprostują wszystkich.
  • Kiszka 2021-05-12 06:02:41
    Olewnik z chytrosci sam sobie powroz kręci tylko tak dalej z chyrym planem panie pod latarniami tak robią kto da więcej, już od Olewnik który skumał się z zielonymi nic nie kupię, nawet psu
  • Zenek 2021-05-10 18:28:22
    Niech zakłady przetwórstwa z 1kg mięsa szynki nie robią 2.7 kg naszprycowanej gotowej szynki to ludzie będą chętniej spożywać wyroby.
    • Franek 2021-05-11 00:20:34
      To wtedy za kilo szynki musiał byś 100 płacić
  • Marta 2021-05-10 08:34:30
    Jeśli branża przetwórców mięsa będzie sama sobie strzelała w kolano, to rzeczywiście perspektywy są smutne. Bardzo proszę o reklamę mięsa i wyrobów mięsnych, utrzymać ich wysoką jakość, upowszechniać zróżnicowaną dietę już u dzieci i młodzieży. Żywność pochodzenia zwierzęcego dostarcza ważnych życiowo składników jak pełnowartościowe białko, witaminy z grupy B, składniki mineralne, w tym żelazo hemowe, Se i Zn. Dieta roślinna (po wszystkich zabiegach nawożenia, pryskania roślin) nie zapewni naszemu społeczeństwu zdrowia, sił i odporności, a czasy są trudne.
    • Agata 2021-05-14 09:04:14
      w roślinach pestycydy a w mięsie antybiotyki i hormony hormony, byle zwierzę szybciej urosło i dało zysk.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.64.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.