PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polska świnia w Korei?

Polska świnia w Korei?

Polska produkcja wieprzowiny stoi na skraju bankructwa. Z kolei prognozy światowe informują że w tym roku Korea Płd. będzie zmuszona do zwiększenia importu wieprzowiny. W 2010 roku w tym kraju wybito jedną czwartą pogłowia świń z powodu rozprzestrzeniającej się pryszczycy. Czy powinniśmy na Półwyspie Koreańskim szukać nowego rynku zbytu w trudnej sytuacji na rynku mięsa?



W ubiegłym roku Korea Płd. eksportowała blisko 210 tyś ton. W tym roku ze względu na wybicie znaczącej części stada podstawowego jest zmuszona do zwiększenia importu.  
W kwietniu w 2011 ruszy program promocyjny "Tradycja, jakość i europejski smak". Program ma na celu wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych, czyli Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Wietnamu. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego prognozuje że po kwietniowej kampanii promocyjnej eksport wieprzowiny z Polski do samej Korei Płd. wzrośnie o  około 15 proc.

Prognozy procentowo są optymistyczne jednak nasz udział w eksporcie wieprzowiny do Korei Płd. jest niewielki. W 2010 roku eksport wieprzowiny z Polski do Korei Płd. wynosił 3 458 t – jak podaje ZSRIR MRiRW. Z danych statystycznych nie wynika aby był to znaczący dla naszego kraju rynek zbytu. Powinniśmy najpierw dokładnie rozważyć koszty eksportu na tak daleki rynek. Może dojść do tego, że skupiając się na tak egzotycznym dla nas rejonie zaniedbamy krajową produkcje. Fizycznie nie posiadamy takich ilości  wieprzowiny, które mogłyby zaistnieć i przynieść znaczące zyski z eksportu do tak dalekich krajów. Jesteśmy obecnie w trudnej sytuacji, pogłowie trzody chlewnej w kraju prawdopodobnie będzie spadać. W niedługim czasie może się okazać, że będziemy skazani na import mięsa. Należy się zastanowić czy powinniśmy się skupiać na niszowym rynku i wspierać finansowo nowe kampanie, czy też pracować nad procedurami rozwoju pogłowia w kraju – mówi Dyrektor POLSUS dr inż. Tadeusz Blicharski.

Obecnie powinniśmy dokładnie śledzić wydawanie naszych pieniędzy. Skupić się na wprowadzeniu etykietowania mięsa w Polsce tak jak w połowie stycznia zrobiły to Włochy. Jeżeli poszlibyśmy tą samą drogą to  zwiększylibyśmy świadomość konsumenta, który mógłby wówczas wybierać krajowe produkty. W wyniku tego duże sieci handlowe może częściej wybierałyby krajowe produkty do dystrybucji – mając na uwadze preferencje konsumentów - dr inż. Tadeusz Blicharski.


Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.218.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.