Realizowane działania obejmują wydarzenia od promocji wieprzowiny na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych i publicznych, po promocję materiału hodowlanego na wystawach regionalnych.
Całkowity budżet dziewięciu zadań wynosi ok. 5,799 mln zł, prawie w 85 proc. zostaną one zrealizowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.
W 2016 r. sponsorowane w ramach FPMW, są sponsorowane wydarzenia:
- Promocja materiału hodowlanego podczas targów i wystaw w 2016 r.,
- Wielkanoc - Mięsne Święta - Polska Tradycja,
- Polska wieprzowina i wołowina – działania-informacyjno promocyjne na rzecz polskiego mięsa wieprzowego i wołowego na targach SIAL w Paryżu,
- Piknik Wieprzowy – cykl imprez polegających na prezentacji polskich produktów z mięsa wieprzowego podczas imprez plenerowych,
- Mięsna Arena – festiwal kulinarny wsparty działaniami promocyjnymi i edukacyjnymi nawiązującej do sportowej aktywności człowieka i diety z udziałem mięsa,
- Świętomięs Polski – impreza propagująca mięso jako podstawowy składnik zdrowego żywienia człowieka, połączona z imprezami kulinarnymi,
- Akcje promocyjno-informacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych – stawiam na wieprzowinę,
- Zdrowo jesz, zdrowo żyjesz – w sporcie sukces gwarantujesz – Polskie Produkty Rolne – organizacja festynów połączonych z imprezą sportową dla dzieci i młodzieży,
- Program promocji mięsa wieprzowego –organizacja imprez masowych promujących mięso wieprzowe.
W zeszłorocznym zestawieniu zadań finansowanych lub współfinansowanych z FPMW było realizowanych 27 zadań, na łączną kwotę 62,269 mln zł z czego 12,863 mln zł było przekazanych na rzecz tych działań, właśnie z Funduszu.
Komentarze