PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prezes ZM Olewnik: 2019 to najtrudniejszy rok w branży mięsnej

Prezes ZM Olewnik: 2019 to najtrudniejszy rok w branży mięsnej Anna Olewnik-Mikołajewska Prezes ZM Olewnik fot. PTWP

Autor: Iwona Dyba

Dodano: 05-11-2019 13:12

Tagi:

W trakcie debaty „Rewolucja w branży mięsnej zmienia strategie firm” podczas XII Forum Rynku Spożywczego Handlu, Anna Olewnik-Mikołajewska Prezes ZM Olewnik podsumowała rok 2019 w branży mięsnej - jako jeden z najtrudniejszych, w ostatnich latach.



Prezes ZM Olewnik, w trakcie dyskusji zwróciła uwagę na powiększającą się pulę utrudnień przy prowadzeniu biznesu mięsnego. Część z nich jest wywołana występowaniem afrykańskiego pomoru świń (ASF) nie tylko w Polsce ale i globalnie. Podkreślała, że branża mięsna może wkrótce znacząco odczuć rosnące ceny surowca, które już dzisiaj są na wysokim poziomie. Dodatkowo zwróciła uwagę na rosnące koszty produkcji, w tym energii ale i pracowników, a dodatkowo rosnący niedobór wyszkolonych i doświadczonych osób do pracy w zakładach mięsnych.

– Rok 2019 był jednym z najtrudniejszych w historii branży mięsnej. I złożyło się na to kilka czynników. Były problemy kosztowe, z którymi przyszło się zmierzyć zakładom mięsnych jak np. ASF w Polsce, ale i w globalnym zasięgu, co przełożyło się na wzrosty cen surowca. Drugim takim ważnym problemem był wzrost wynagrodzeń, wzrost płacy minimalnej i brak pracowników. Kolejny problem, który nas dotyka to PR, ten dotyczący niejedzenia mięsa i upadłości w branży. To wszystko odbija się w cenie produktu – Anna Olewnik-Mikołajewska.

Dodatkowo zauważyła, że trudny czas w branży mięsnej weryfikuje dalsze istnienie niektórych firm z tego sektora. Jak oceniła – zostają naprawdę fajne i wiarygodne firmy, i to na pewno jest pewien pozytyw całej sytuacji.

Zauważyła jednocześnie, że branża nie może pozostawać bierna i musi nadążać za zmieniającym się światem, by sprostać wymaganiom ochrony środowiska i zrównoważonej produkcji.  – Dużym obszarem, nad którym trzeba się pochylić to zrównoważony rozwój, który jest kosztowny, jak np. opakowania i przystosowanie dla ochrony środowiska, to wszystko powoduje, że produkcja staje się bardzo kosztowna – dodała. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (17)

  • Olo 2019-11-12 09:38:59
    Jak wskoczyli w żółtą strefę to pierwsi próbowali zbić cenę na Żurominie
  • Miki2 2019-11-07 22:19:38
    Wpisując w google olewnik branża mięsna 2018 wyskakuje ze w 2018 był zły PR wegetarianizm i zło całe dla mięsa może firms olewnik ma strategie mówienia że jest źle raz w roku?
  • Piotr 2019-11-05 23:28:49
    Dobrze wam tak. Życzę 15 ciężkich lat dla branży mięsnej
    • Świniarz 2019-11-07 22:01:32
      Chyba lepiej tego nie da się ująć.
  • Biała 2019-11-05 18:20:30
    ja tylko dodamże musimy płacić na fundusz promocji mięsa wołowego i wieprzowego który jest przekazywany na zachodnie firmy działające na terenie Polski ale może to jest nieistotne w tej sprawie....
  • Rolnik Mazowieckie 2019-11-05 18:03:57
    Powiem tak. Jestem chodowcą od 2004 roku. Zawsze były górki i dołki w tej produkcji. Zawsze zakłady i ubojnie żerowały na grzbiecie gospodarza. Jak trafiłem do strefy czerwonej później do niebieskiej wówczas kupujący mówili ciesz się że w ogóle kupujmy - chodź i tak robili na naszej krzywdzie kasę. Dziś jedziemy na jednym wózku tylko że różnica jest taka że trzeba płacić uczciwe pieniądze za żywiec i zakładom nie zostaje już 1000zł z tucznika a 500zł. Więc niema co płakać. Życzę wszystkim hodowcom jak najdłużej wysokiej ceny za nasze świnki.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.