PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Smithfield poniósł stratę prawie 200 mln dolarów

Smithfield Food zamknął niektóre swoje zakłady, renegocjował warunki zadłużenia, sprzedawał aktywa oraz zredukował swoje stada świń. O tych działaniach z ostatniego roku firma poinformowała swoich akcjonariuszy.



W czewcu br. Smithfield podał, że jego strata na koniec roku fianasowego, tj. 3 maja wyniosła około 190 mln dolarów. Była to pierwsza taka strata od 1975 roku, która została wygenerowana głównie przez ujemne wyniki finansowe zanotowane w produkcji świń. Tak jak inne firmy sektora mięsnego w USA, także i Smithfield walczy ciężko z recesją, rosnącymi kosztami pasz, skutkami pojawienia się tzw. grypy świńskiej oraz z ograniczającymi się możliwościami eksportowymi. Za główną przyczynę uważa się to, że w USA produkuje się obecnie zbyt wiele wieprzowiny.
Z tego powodu Smithfield zredukował swoje stada świń o około 13 proc.

Dyrektor naczelny Larry Pope zwrócił się też do innych producentów świń, żeby także zmniejszali swoje stada, tak aby można było dostosować produkcję do aktualnego popytu. Jednocześnie przewiduje on, że w najbliższym czasie przede wszystkim to sprzedaż mięsa pakowanego będzie przynosiła lepsze zyski. W budżecie na rok 2009 pokazano, że straty operacyjne w produkcji świń wyniosły około 521,2 mln, podczas gdy w sektorze wieprzowiny pakowanej odnotowano zyski operacyjne w wysokości 395,2 mln dolarów.

Źródło: PigProgres/farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.