Argo Tractors to międzynarodowa firma należąca do grupy Argo Industrial, z siedzibą w Fabbrico we Włoszech, która projektuje, produkuje i dystrybuuje ciągnik marek Landini, McCormick i Valpadana. Firma osiąga skonsolidowany obrót w wysokości 500 milionów euro i zatrudnia 1600 pracowników w 5 fabrykach. Największa z nich znajduje się we Włoszech w Fabbrico. Roczna zdolność produkcyjna Argo Tractors wynosi 22 000 ciągników.

– Nie byliśmy obecni na waszym rynku, aż tak mocno obecni, jak na innych – powiedział Simeone Morra, dyrektor korporacyjny Argo Tractors i udziałowiec firmy podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Bednarach na targach Agro Show. – To początek nasze zaangażowania biznesowego w Polsce. W ramach strategii naszej firmy otwieramy bezpośrednią działalność w Polsce – dodał.

– Od maja tego roku centralne przedstawicielstwo znajduje się w Słomczynie – powiedział z kolei Franco Artoni, business development manager global marketing and parts, który opracował projekt ekspansji w Polsce. W Polsce za działalność firmy odpowiedzialny jest Waldemar Zaręba.

Argo Tractors to firma rodzinna, która w 1994 r. przejęła markę Landini, koncentrując się na przestrzeni ostatnich 27 lat na produkcji traktorów. – W 2001 r. doszła do nas marka McCormick – mówił Morra.

Produkty międzynarodowego koncernu z siedzibą w Fabbrico, Reggio Emilia, zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej Argo Polska – polskiego oddziału Argo Tractors. Od marca ubiegłego roku wspomniany Waldemar Zaremba pełni funkcję nowego dyrektora generalnego firmy.

– Mamy wiele do zrobienia, ale jesteśmy świadomi, że oferujemy ciągniki, które doskonale spełniają oczekiwania klientów w zakresie wydajności, osiągów, wszechstronności, komfortu, mocy i wzornictwa, i które są wynikiem wieloletnich inwestycji. Inwestycji, które nabierają kształtu w nowym budynku i w zespole profesjonalistów ukierunkowanych na osiąganie ambitnych celów – zaznaczył Waldemar Zaremba.

Na stoisku Argo Polska zostały zaprezentowane produkty McCormick i Landini.

Największy z ciągników to McCormick X8 VT-Drive. Wyróżnia się nowoczesnym, agresywnym wyglądem i układem jezdnym zaczerpniętym z przemysłu motoryzacyjnego. Jedną z cech wyróżniających jest kabina Première Cab, która oferuje przestronne środowisko pracy, wysokiej klasy wykończenie, ergonomiczne polecenia i intuicyjny zestaw, taki jak 12-calowy ekran dotykowy. Moc pochodzi z 6,7-litrowego, 6-cylindrowego silnika Betapower Fuel Efficiency o mocy 310 KM. Silniki Betapower wyposażone są w turbosprężarki eVGT, wtrysk paliwa Common Rail oraz układ wydechowy Hi-SCR + DOC. X8 jest również wyposażony w innowacyjną czterozakresową przekładnię bezstopniową VT-Drive.

Rolnicy mogą obejrzeć także mniejsze modele tego ciągnika oznaczone: X7, X5, X2.

Landini – poinformowali uczestnicy konferencji – uosabia wydajność i wzornictwo Made in Italy. Firma oferuje nowy model Mistral2 napędzany silnikiem Kohler 1.9L o mocy 49 lub 57KM. Model ten nadaje się nie tylko do typowego, specjalistycznego zastosowania w rolnictwie, ale również do prac publicznych, takich jak koszenie trawy i okresowa pielęgnacja terenów zielonych.

Poza tym modelem przedstawiono Landini Serie 4, wyposażony w jednostkę Kohler o pojemności 2,5L i mocy 61, 68 i 75 KM oraz Landini Serie 7 Robo-Six z wysokim poziomem mocy osiąganemu dzięki 24-zaworowemu silnikowi 6,7L, którego moc osiąga maksymalnie 225 KM.

– Polski rynek jest jednym z najważniejszych w Europie - podkreślił Simeone Morra, dyrektor ds. działalności korporacyjnej – i z przyjemnością zauważam, że zespół Argo Polska pracuje i rozwija się, wprowadzając nowych specjalistów, zdobywając coraz większe doświadczenie.