PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Czy czeka nas kolejna rewolucja w zasilaniu silników Diesla?

Czy czeka nas kolejna rewolucja w zasilaniu silników Diesla?
Czy obecnie stosowane systemy CR wkrótce odejdą do lamusa ? fot. GS

Autor:

Dodano:

Tagi:

Walka z eliminacją szkodliwych składników spalin trwa. Firmy na całym świecie pracują nad wdrożeniem rozwiązań które mogłyby wpłynąć na poprawę pracy silnika, czyniąc go jeszcze bardziej przyjaznym środowisku i oczywiście oszczędniejszym. Jednym z takich rozwiązań może okazać się nowy typ wtryskiwacza opracowanego przez RK LAB AG.



Szwajcarska firma RKLAB AG, pracująca od kilku lat nad nowym typem wtryskiwacza w końcu zaprezentowała szczegóły dotyczące projektu i wstępne wyniki badań.

Nowy wtryskiwacz charakteryzuje się znacznie większym ciśnieniem wtrysku niż to stosowane obecnie, a to za sprawą konstrukcji, która umożliwia wytwarzanie ciśnienia wewnątrz niego. Przypomina on nieco budową pompowtryskiwacz. Wartość naprawdę robi wrażenie, na chwilę obecną wynosi 500 MPa!

Dotychczas osiągnięcie takiego ciśnienia było niemożliwe w związku z ograniczeniami, wynikającymi bezpośrednio z parametrów paliwa – oleju napędowego. W wyniku działania wysokiego ciśnienia, i temperatury, z ON, zaczynają wytrącać się asfalteny – ciężkie i lepkie cząsteczki zawierające znaczne ilości węgla, które powodują zatory w układzie paliwowym, a co najistotniejsze, nie ulegają całkowitemu spalaniu.

Jednakże opracowany przez RKLAB wtryskiwacz, posiada także zmodyfikowaną głowicę, w której zamiast kilku większych otworów, znajduje się ich aż 180 o znacznie mniejszej średnicy, co przekłada się niemal na atomizację mieszanki paliwowo-powietrznej i uniknięcie niekorzystnych zjawisk – przynajmniej na chwilę obecną.

Zalety nowego wtryskiwacza

Największą zaletą nowego rozwiązania ma być znaczne organicznie emisji dwóch najbardziej szkodliwych składników spalin czyli cząsteczek stałych oraz tlenków azotu. Co z kolei mogłoby przełożyć się na możliwość wyeliminowania części komponentów oczyszczania spalin, a zatem obniżyć koszt maszyny i eksploatacji. RK LAB zapewnia, że opracowywany przez nich wtryskiwacz ma być kompatybilny z dostępnymi na rynku układami zasilania. Dodatkowym atutem ma być zmniejszenie zużycia paliwa o około 15 proc.

Niezaprzeczalną wadą, jakiej możemy się spodziewać, w związku z konstrukcją głowicy i części tłoczącej będzie zapewne jeszcze mniejsza tolerancja na jakość paliwa. Zaś w przypadku ewentualnej regeneracji, konieczność dokonania jej w bardzo wyspecjalizowanych warsztatach.

Nie mniej projekt szwajcarskiej firmy spotkał się już z zainteresowaniem bardziej doświadczonych firm. Dowodem może być umowa podpisana pomiędzy RKLAB a Mazdą, na mocy której obie firmy, przez kolejne dwa lata, będą wspólnie prowadziły badania nad tym rozwiązaniem. Biorąc pod uwagę doświadczenie japońskiego producenta i jego nieszablonowe podejście do konstruowania silników wbrew trendom, można się spodziewać, że nowa generacja silników Diesla będzie miała japońsko-szwajcarski rodowód.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.107.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.