Zastosowanie pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w budynkach, na miejskich placach budowy czy w tunelach nie zawsze może mieć miejsce. Dzięki nowemu, w pełni elektrycznemu napędowi, model 5055e marki Kramer umożliwi już wykonywanie prac na obszarach zamkniętych bez najmniejszych emisji spalin. Użytkownik i środowisko chronione są dzięki braku emisji spalin oraz niskiemu poziomowi hałasu.
Ponadto, jak informują przedstawiciele firmy model 5055e wyróżniał się będzie nie tylko ekonomicznością, lecz także swoją wysoką opłacalnością. Wyższe początkowo koszty inwestycji zostaną w krótkim czasie zamortyzowane znacznie niższymi kosztami utrzymania. Podobnie jak w przypadku wszystkich maszyn i pojazdów w każdym wypadku należy przestrzegać zwykłych okresów konserwacji.
Silnik nie wymaga jednak konserwacji, a serwis maszyny jest odpowiednio krótszy i w związku z tym ekonomiczniejszy. Ponadto atrakcyjność prądu jest dużo wyższa w porównaniu z olejem napędowym.
Do napędu posłużą dwa silniki elektryczne -jeden do hydrauliki roboczej, a drugi do napędu jezdnego. Zależnie od zastosowania ładowarki kołowej pobierana jest moc z odpowiedniego silnika. Pomaga to według producenta zatrzymać zużycie energii na jak najniższym poziomie.
Sam zaś silnik elektryczny jest zasilany przez sprawdzone akumulatory kwasowo-ołowiowe, których używa się w przemyśle wózków widłowych. Czas ładowania maszyny wynosi, zależnie od opcji, od trzech do 6 godzin
Komentarze