PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak minął rok 2020 w Kubota?

Jak minął rok 2020 w Kubota? Kubota M7 trzeciej generacji to tegoroczna nowość. fot. AŁ

Autor:

Dodano:

Tagi:

Japońska Kubota kilka lat temu szturmem wdarła się na polski rynek zarówno w kategorii ciągników, jak i maszyn rolniczych. Kojarzona jest już nie tylko z małymi ciągnikami, ale także z tymi o mocach do 175 KM, prasami czy maszynami do zbioru zielonek, a nawet pługami.



Jednak mijający rok był czasem przestojów w gospodarce wielu krajów. O tym, czy pandemia pokrzyżowała plany japońskiej Kuboty w naszym kraju i jak minął rok, pytamy Andrzeja Sosińskiego, managera ds. marketingu firmy Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.

Farmer: - Jak podsumowałby Pan rok 2020 w polskim oddziale firmy Kubota?

Andrzej Sosiński Kubota: - Rok 2020 jest czasem bez precedensu. Szczególnie wiosną wszyscy chyba mieliśmy sporo obaw, jak sytuacja pandemiczna wpłynie na kondycję wszystkich uczestników rynku rolniczego.
Dziś, pod koniec grudnia, można śmiało powiedzieć, że dla marki Kubota w Polsce był to kolejny doskonały rok. Głęboko wierzymy , że zakończymy go w pierwszej trójce najpopularniejszych marek ciągników rolniczych na polskim rynku.

Dla nas równie ważny jak ostateczne miejsce na podium jest jednak fakt, że w obu gamach produktowych oferowanych w naszym kraju zanotowaliśmy historyczne wyniki. W rolnictwie na uwagę zasługuje coraz większy udział naszej największej serii ciągników o mocy od 130 do 175 KM w całości sprzedaży. Użytkownicy obecnej serii M7003 oraz poprzednich generacji flagowej serii Kubota wypowiadają się o swoich ciągnikach z zadowoleniem, co nas niezwykle cieszy.

Z kolei w kategorii ciągników kompaktowych zdecydowanie zauważamy fakt, iż nasze produkty wybierane są przez przedstawicieli coraz większej ilości branż i profesji - w tym coraz częściej także przez rolników. Z kolei w sprzedaży kosiarek od wiosny dało się odczuć zwiększone zainteresowanie Polaków posiadaniem własnych działek i domków letniskowych oraz dbaniem o nie.

Jak podsumuje Pan sytuację w branży w mijającym roku?

Myślę, że można śmiało powiedzieć, iż po raz kolejny rolnictwo okazało się stabilne i odporne na niekorzystne zjawiska gospodarczo-społeczne. Wiosną firmy z branży agrarnej w Polsce bardziej martwiło to, jak susza wpłynie na kondycję finansową i nastroje zakupowe rolników. Oczywiście zastanawialiśmy się wszyscy, jak skutecznie uda się prowadzić działania sprzedażowe w warunkach ograniczeń w przemieszczaniu się i obaw o bezpieczeństwo.

Jednak potwierdziło się to, co my w branży wiemy od dawna - polscy rolnicy już od dawna działają bardzo nowocześnie, a Internet już przed pandemią stanowił integralną część ich życia. Przeniesienie sporej części działań promocyjnych i wspierających sprzedaż do przestrzeni online nie było więc dla nikogo szokiem. Myślę, że rok 2020 pokazał, iż rolnictwo jest branżą bezpieczną i stabilną, w którą warto inwestować i w której warto się rozwijać.

 

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • mnemonic222 2021-01-04 20:41:21
    Kilkanaście lat temu prawie nie znana w naszym kraju marka a teraz jeden z liderów i cały czas wzrost - coś się zmienia nawet tu.
    • Miodek 2021-01-04 21:03:15
      Nieznana piszemy razem . Słabe to traktory i drogie części do nich, wolę zielone są lepsze . Ha ha ha 😀
      • mnemonic222 2021-01-05 20:05:01
        Dla ciebie napisałem oddzielnie żebyś zrozumiał, tu tak trzeba z wiadomych względów... Jak jeździsz całe życie zielonymi wynalazkami i niczego innego nie widziałeś to dla ciebie Kuboty są słabe i części drogie - stara śpiewka chłopków i dilerków... Ha ha ha ha.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.