PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ładowarka Merlo Multifarmer 40.7- prawdziwy wielozadaniowiec

Autor:

Dodano:

Tagi:

Multifarmer 40.7 to kolejne wcielenie modelu wielozadaniowych ładowarek włoskiej firmy Merlo. Maszynę w trakcie pracy mieliśmy okazję zobaczyć 20 maja br. na łąkach należących do Stada Ogierów w Łącku.



Multifarmer 40.7 jest kolejną generacją ładowarek teleskopowych wyposażonych w tylny układ zawieszenia narzędzi i WOM (mechaniczny 540/1000 obr./min), które firma Merlo produkuje już od 15 lat. Nowy model to m.in. mocniejszy silnik czy przestronniejsza, amortyzowana hydropneumatycznie kabina. Ale to nie wszystko co ta maszyna oferuje użytkownikowi.

Sercem ładowarki jest silnik Deutz o mocy 156 KM, co jak informuje producent czyni ją najmocniejszą maszyną w swojej kategorii. Tak mocną jednostkę napędową zamontowano, aby ładowarka jeszcze lepiej radziła sobie z podłączanymi do niej maszynami.

Podczepiane do niej kolejno podczas prezentacji 3-metrowa kosiarka, 4-karuzelowy przetrząsacz, jednokaruzelowa zgrabiarka czy też stałokomorowa prasa belująca nie zrobiły na maszynie żadnego wrażenia i radziła sobie z nimi w czasie pracy bez najmniejszego problemu.

Tylny podnośnik z systemem EHR i udźwigiem na poziomie 7 ton sprawia, że maszyna poradzi sobie również ze sporo cięższymi maszynami niż te prezentowane w czasie pokazu. Stabilności pracy z nimi sprzyjać będzie również duża masa ładowarki, która wynosi 8,5 t.

Należy w tym miejscu wspomnieć także o wysokości podnoszenia na którą możemy wysunąć ramię teleskopowe- wynosi ona 6,8 m a masa podnoszonego ładunku to 4 t.

Ładowarka tak jak wszystkie maszyny Merlo jest wyposażona w hydrostatyczny układ przeniesienia napędu. Przekładnia składa się z dwóch silników hydrostatycznych, które są zasilane pompą hydrauliczną. Przy niskich prędkościach działają obydwa silniki, a w trakcie transportu jeden jest wyłączany. Dla zasilania podnośnika zastosowany jest oddzielny obwód hydrauliczny.

Hydrostatyczny napęd może w opinii niektórych użytkowników budzić obawy o przegrzewanie się całego układu podczas pracy, ale jak zapewnia Krzysztof Sadowski z firmy Merlo, zastosowanie dwóch oddzielnych pomp hydraulicznych - jednej służącej do napędu maszyny, a drugiej odpowiedzialnej za podnoszenie i wysuw ramienia, ma tego rodzaju problemy wyeliminować. 

Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w Multifarmerze 40.7 jest także hydrauliczny system korekty nachylenia wbudowany w podwozie, który umożliwia operatorowi korektę nachylenia maszyny względem podłoża.

Pracując z osprzętem (łyżka, widły itp.) docenimy również oferowany standardowo system CDC, który rozpoznaje rodzaj dołączonego narzędzia i określa właściwy tryb działania w oparciu o specjalne wykresy obciążenia. Ponadto system dba o to, by wykonywane manewry nie zagroziły stabilności ładowarki i w razie potrzeby interweniuje blokując wysięgnik i uniemożliwia wykonanie dalszych obciążających ruchów.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (13)

  • krzychu 2016-06-02 18:50:03
    Bo to zwykły marketingowy bełkot, wykuty na blachę i aktywowany niepochlebnymi komentarzami na 0-1 zasadzie.
  • rolnik_ciechanow 2016-06-02 08:50:24
    BT to co piszesz nie trzyma się kupy... wg mnie układ napędowy musi mieć po pierwsze duży układ chłodzenia oleju, jeżeli jest to hydrostat i też w miarę możliwości sporo oleju aby cykl pracy w układzie napędowym podczas prac ciężkich - transport czy ładowanie obornika na polu miał możliwość schłodzenia przepuszczająć przez układ chłodzący. To co piszesz jest błędne...
  • BT 2016-06-01 16:42:35
    @rolnik_drwal poza rozmiarem chłodnicy ważniejsze jest to co ona ma chłodzić i ile tego do chłodzenia jest, jako że każdy układ (napęd i ramię) jest nie zależne, każdy posiada własną pompę, własny radiator, to ilość oleju w układzie napędowym jest bardzo nie wielka, więc i do chłodzenia jest znacznie mniej, a to jest chyba istotne czyż nie? W MF jak widać jest układ pionowyi wentylator idzie z paska, w TF jest on poziomy i napędza go silnik hydrauliczny, co pozwala również na wsteczne obroty do oczyszczania chłodnicy i wlotu.
  • rolnik_drwal 2016-05-31 18:10:12
    BT, A jaka w końcu tam jest chłodnica w tych ładowarkach? Bo u mnie w ciągniku (leśnym) jest większa od tej co chłodzi sam silnik (6 garów z turbo) i jeszcze dmuchawa olejowa, więc nie ma bata żeby hydrostat mi się zagotował nawet jak tyram kilka pniaków, czego chyba nie można powiedzieć o ładowarce bo z fotosów to zbyt ambitnie nie wygląda. Pewno, że fajnie jest mieć ciągnik powiedzmy 200 KM + ładowarkę (taką z tuzem) co puści się ją na roboty zielonkowe a ciągnikiem można spokojnie agregat, siewnik itp kulać, tylko co z tego jak później przyczepę i tak trzeba pogonić ciągnikiem (taką porządną a może i ze dwie, żeby nie dymać po kilka razy). Co innego jakby do transportu można było sobie ten napęd zblokować na mechanice i śmigać te 30-40 km/h. A tak to raczej rozwiązanie połowiczne. Do siebie bym chętnie wziął taki hydrostat ale jeszcze pędzony elektrycznie, żeby można było czysto i tanio po halach jeździć.
  • BT 2016-05-30 20:35:54
    @ładowacz
    Równie dobrze mógłbym napisać czy kolegów w JCB poniosło, czy może jakiegoś dealera JCB... bo Manitu, to już też coraz więcej hydrostatów (na rynku francuskim znaczna większość, mechaniczne w mniejszości, nie jak u nas), o ile zgodzę się z tobą nad wyższością przekładni mechanicznych nad starymi hydrostatami z badziewnym chłodzeniem, o tyle CVTronic (co nie równa się w żaden sposób CVT) działa na innej zasadzie i o ile może się w tym orientujesz to innym czytelnikom podrzucę link co by nie czuli się nie doinformowani. Trochę przypomina mi to rozmowę z kolega przed laty nad wyższością manuali nad automatami, że to ciągać nie może, że się grzeje, że nie można jeździć z dużymi prędkościami, że maskę wgniata, że zbieżność gubi i takie tam, a ja tam swoim automatem zrobiłem już pół milona km i dalej śmigam... jak to się mówi dla każdego coś dobrego, dlatego mamy wybór i negowanie go bo nie jest taki jak wszystkie inne, jest kiepskim argumentem, jasne jest że nie zastąpi ciągnika, ale co nie może kosić? nie może zgrabiać? ( i to z jakim skrętem), nie może belować? (wałek idzie prosto z silnika)? Z tym hydrostatem do palet to już nie rozśmieszaj, (tak jak automaty dla stary dziadków co to do kościoła mogą tylko dojechać), Nie rób z hydrostatu takiego kaleki, ja miałem okazję pracować różnymi maszynami w tymi merlówkami, i hydrostat zapewnia precyzję i szybkość jednocześnie, szybkie ramię przy delikatnym przmieszczaniu (bez gotowania hamulców), a swoją drogą to na ilu osiach masz hamulce w JCB czy Manitu i jakie?
    Gdyby nie MERLO to ciekawe kiedy silniki pojawiłyby się z boku maszyny, a nie tylko z tyłu???
    @maniek
    nie bardzo rozumiem, to że były to małe maszyny nie można ich było przyczepić? udźwig na podnośniku masz 7t, maszyna waży prawie 9t, można zaczepić znacznie więcej, i co pewnie do tych 60-70 konnych zaczepisz prasę z rotorem i nożami jak tamta lely? powodzenia
    ja jestem zwykłym fanem i użytkownikiem tych maszyn to wszystko
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.232.99
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.