PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

AgBot to prawdopodobnie najbliższy produkcji robot polowy

Maszyna samojezdna o wdzięcznej nazwie AgBot została skonstruowana przez holenderski startup AgXeed i w porównaniu do coraz częściej pojawiających się konstrukcjami tego typu najbardziej przypomina tradycyjny ciągnik, i jest najbliżej wersji produkcyjnej.



Startup AgXeed to sześciu inżynierów z dużym doświadczeniem w firmach takich jak Lely, Lemken, John Deere oraz Agco. Skonstruowany przez nich AgBot od jakiegoś czasu jest intensywnie testowany w warunkach polowych, w różnych europejskich gospodarstwach.

AgBot posiada silnik diesla o mocy 156 KM

Zastosowana w holenderskim AgBocie jednostka to 4 cylindrowy silnik Deutz AG, Stage V o mocy 115 kW/156 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 610 Nm. Połączony jest on z generatorem prądu, który z kolei napędza gąsienicowy układ jezdny. Maszyna jest w stanie poruszać się z prędkością maksymalną 13,5 km/h.

Układ hydrauliczny AgBota ma wydajność 85 l/min. i może posiadać do 4 par złączy, tylny TUZ może udźwignąć 3,8, a przedni 2,3 t. Ponadto autonomiczna maszyna może zostać doposażona w elektryczny WOM i złącze wysokiego napięcia (700V) oparte na standardzie ISOBUS 11783. Waga całego urządzenie wynosi 6 t.

Za poruszanie się opisywanej maszyny w terenie odpowiada system GPS połączony z precyzyjną technologią RTK GNSS oraz zestaw czujników i układ optyczny Lidar rozpoznające przeszkody, a gromadzone w trakcie pracy dane przechowywane są w „chmurze”. Przed rozpoczęciem pracy AgBota należy skonfigurować za pomocą komputera lub tabletu oraz konieczne oznaczyć powierzchnię roboczą w obrębie której będzie się poruszał.

Według aktualnie obowiązujących przepisów w UE, AgBot tak jak każda inna maszyna autonomiczna musi być nadzorowany przez operatora, który w razie potrzeby przejmie nad nim kontrolę za pośrednictwem specjalnego pilota.

AgBot aktualnie testowany jest z maszynami uprawowymi o szerokości roboczej do 4 m, ale w przyszłości planowana jest też jego praca z opryskiwaczami i rozsiewaczami.

W sprzedaży AgBot najprawdopodobniej w 2022 roku

W tym roku intensywnie zostaną przetestowane trzy AgBoty, a pierwsze 10 maszyn ma zostać wyprodukowanych w 2022 r. Do wyboru będą różne zestawy gąsienic o szerokości maksymalnej 910 mm.

Cena holenderskiej, autonomicznej maszyny ma wynosić 250 tys. euro. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w przyszłości do produkcji trafią także mniejsze modele AgBota.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (16)

  • Antoni Dziuban 2021-08-25 05:20:36
    Automatyzacja i unifikacja sprzętu rolniczego to podstawa aby przyspieszyć prace polowe i to jest przyszłość ekologicznego wielkotowarowej rolnictwa. Ekologiczne rolnictwo to uprawy uproszczone z nawożeniem resztkami pozniwnymi i poplonsmi i oczywiście biologiczne środki ochrony roślin?. Ale najważniejsze w rolnictwie polskim to pH gleby i zawartość próchnicy i oczywiście biologizscja rolnictwa. Oczywiście należy obniżyć radykalnie zużycie paliwa w rolnictwie i nie tylko (transport, energetyka, przemysł). OZE i WODOR z OZE ani inne elektryki tego nie rozwiążą. Tylko nowy napęd o znikomym zużyciu paliwa/wodoru a nie ELEKTRYKI rozwiąże problem zerowej emisji i efektywności energetycznej.
  • EEESssskimosssss 2021-05-17 19:48:51
    W Polsce mamy tyłu speców (niby) od elektroniki a Wy wszyscy będziecie kupować wszystko co najdroższe. Z zagranicy. Zachwycacie się tak jak byście byli ułomni i nie umieli stworzyć czegoś z własnej siły i woli. Dziwny jest ten świat.
  • Jarosław 2021-05-17 17:37:09
    Dla buraków..... Najlepsza motyka....
  • Assl 2021-05-17 10:14:58
    Jak taki nowoczesny to dlaczego nie elektryk?
    • Wacław 2021-05-17 17:25:20
      W artykule jest napisane że silnik diesla napędza generator który napędza gonsienice. Czyli napęd jest elektryczny. A zastosowano takie rozwiązanie z racji wydajności silnika diesla i sprawności silników elektrycznych napędzających gonsienice. Bo gdyby był na baterie masa tej maszyny wzrosła by jeszcze niebotycznie i czas pracy byłby mocno ograniczony pojemnością baterii. A dwa, tankowanie 1000 litrów diesla trwa 15 minut i może się odbyć na polu. Gdzie ładowanie trwa dłużej i nie ma czasu na zjazd maszyny i ładowanie jej.
  • Rolnik 2021-05-15 20:13:53
    Zapraszam do mnie mała działka i słup na słupie,ciekawe ile zostawia przy przeszkodach
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.16.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.