Wyposażenie ładowarki kołowej w ramię teleskopowe poszerza jej funkcjonalność o zalety ładowarki teleskopowej o zwiększoną wysokości załadunku, wysokość składowania, wysokości wysypu i zasięgu.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli serii 8 standardowo do dyspozycji są następujące tryby skrętu: na wszystkie koła, psi chód i na oś przednią. Udźwig maszyny to 3900 kg.

Kołowa ładowarka teleskopowa jest napędzana silnikiem Deutz TCD 3.6 o mocy 100 kW, spełniającym normę emisji Stage V. Opcjonalnie klienci mają do dyspozycji jeszcze wydajniejszy silnik Deutz TCD 4.1 o mocy 115 kW. Oczyszczanie spalin odbywa się za pomocą systemów DOC, DPF i SCR.

Teleskopowe ramię załadowcze z kinematyką Z

Jak już wspomnieliśmy, model KL55.8T jest wyposażony w teleskopowe urządzenie załadowcze (kinematyka Z, a więc typowy dla dużych ładowarek kołowych układ wychylenia osprzętu), które poszerza pełnowartościową ładowarkę kołową o zalety ładowarki teleskopowej. Teleskopowe urządzenie załadowcze umożliwia większy zasięg i wysokość wysypu. Dzięki dużej wysokości składowania, wysypu i przeładunku powyżej 5 m istnieje możliwość załadunku i rozładunku przyczep o wysokich ścianach.

Do najtrudniejszych zastosowań dostępne jest wytrzymałe, sterowane hydraulicznie szybkozłącze do osprzętu ze sworzniami ustalającymi o średnicy 61,5 mm i sworzniami blokującymi o średnicy 50 mm. Ładowarka posiada standardowo mocowanie zgodne z ISO 23727, najczęściej stosowane w tej klasie wielkości. Różnorodność osprzętu dodatkowego czyni z ładowarki  urządzenie uniwersalne do elastycznego zastosowania w rolnictwie. 

 Łatwa obsługa – innowacyjna konstrukcja kabiny

Nowa koncepcja kabiny i obsługi jest funkcjonalna, intuicyjna i wygodna w obsłudze. Zaokrąglona i przesunięta do tyłu szyba przednia, szklany dach o otwartej konstrukcji i płasko ukształtowana tablica przyrządów mają zagwarantować jak najlepszą widoczność. 

7-calowy wyświetlacz LCD ze zintegrowaną kamerą cofania służy operatorowi jako centralne źródło informacji, podając wszystkie ważne parametry pracy maszyny. Dżojstik Jog Dial umożliwia intuicyjną obsługę i ustawienie wszystkich parametrów jej pracy. Do klimatyzowanej kabiny operatora można dostać się przez przestronne wejście z obydwu stron po trzech szerokich stopniach. Cztery uchwyty (jeden po lewej stronie słupka A, dwa przy stopniach i jeden na drzwiach) umożliwiają bezpieczne wejście i wyjście po obu stronach. Dostępne jest również oświetlenie wewnętrzne z wyłącznikiem stykowym drzwi.

Ulepszony układ jezdny

Podobnie jak w przypadku ładowarki kołowej, również ta maszyna wykorzystuje hydrostatyczny napęd jezdny ecospeedPRO. Bezstopniowa przekładnia hydrostatyczna została dopracowana przez firmę Kramer; umożliwia teraz poruszanie się z maksymalną prędkością do 40 km/h.

 W napędzie ecospeedPRO jest standardowo zintegrowana inteligentna redukcja prędkości obrotowej silnika Smart Driving. Dostosowuje ona optymalnie prędkość obrotową silnika przy stałej prędkości do wymagań jazdy. Zapewnia to zmniejszony poziom hałasu, niższe zużycie paliwa, mniejsze obciążenie pojedynczych komponentów i środowiska po osiągnięciu maksymalnej prędkości. Przy maksymalnej prędkości jazdy ecospeedPRO umożliwia obniżenie prędkości obrotowej do 1550 obr./min.

Hydraulika o wysokiej wydajności

Ładowarki są wyposażane w dwa rodzaje pomp hydraulicznych Load-Sensing o wydajności 150 l/min lub 180 l/min (opcja). Ładowarka jest dodatkowo wyposażona w system zapobiegający przeciążeniu Smart Handling. Niniejszy system zapobiega przechyleniu się maszyny. Maszyna znajduje się zawsze w bezpiecznej pozycji, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo operatora i pracownika w otoczeniu. Z dwoma różnymi trybami działania, m. in. trybem łyżki, który umożliwia automatyczne, zależne od obciążenia opuszczanie urządzenia załadowczego, zwiększa się ponadto produktywność i prace przeładunkowe można wykonywać w krótszym czasie.

Bogate wyposażenie standardowe

Wyposażenie standardowe jest już bardzo bogate i obejmuje 7-calowy wyświetlacz LCD, klimatyzację i automatykę powrotu łyżki, wentylator z rewersem, cztery reflektory robocze i radio Bluetooth z gniazdem USB 2.0. Ponadto model posiada europejską homologację ciągnika rolniczego.

Czytaj również: Weidemann z nową ładowarką na Agritechnice