Dlaczego nowe silniki SW 400 stosowane w Bizonach "brały olej" i czemu nie udało się rozwiązać problemu zatykania plewami osłony chłodnicy Bizona Super? Jak sprężynka z długopisu rozwiązała problem układu paliwowego - o tych i wielu innych rzeczach dowiecie się z kolejnego odcinka naszego filmu - tym razem o silniku.
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że kombajny Bizon – w tym przede wszystkim modele Bizon Super – zrewolucjonizowały żniwa, a tym samym w znaczącym stopniu przyczyniły się do rozwoju polskiego rolnictwa. Po mało wydajnej Vistuli, wprowadzenie Bizona Super było ogromnym przeskokiem w wydajności i jakości pracy. Jednak droga do skonstruowania nowego kombajnu i wdrożenia produkcji delikatnie mówiąc - nie była usłana różami. Jak to było i z jakimi problemami musiała borykać się fabryka i jej konstruktorzy i pracownicy – o tym dowiecie się od Pana Józefa Dębskiego, wieloletniego pracownika FMŻ i współkonstruktora kombajnów Bizon, a obecnie specjalisty ds. maszyn żniwnych marki New Holland.
Jubileusz 50-lecia powstania Bizona skłonił nas do opracowania cyklu materiałów, w których zagłębiamy się w historię kombajnów, ale poruszymy również kwestie techniczne dotyczące poszczególnych podzespołów tych maszyn: silnika, układu żniwnego, elektrycznego, jezdnego itd. Zachęcamy do zadawania pytań w komentarzach pod filmem na stronie lub na naszym kanale YouTube. Najciekawsze z nich skierujemy do Pana Józefa, a odpowiedzi opublikujemy w kolejnych odcinkach. Dla autorów najbardziej interesujących, opublikowanych pytań, przewidujemy ciekawe upominki.
Oto drugi odcinek naszego filmu - tym razem poruszamy temat silników.
Zobacz też 2 części 1 odcinka o historii tych kombajnów:
Bizon – historia kombajnów których miało nie być; odc. I, cz. 1/2
Bizon – historia kombajnów których miało nie być; odc. I, cz. 2/2
Kolejne odcinki będziemy publikowali co tydzień - w każdy piątek. Następny już 14 XII. Oglądajcie nas!


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (41)