PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Case IH prezentuje nowości w ciągnikach Quadtrac i Steiger AFS Connect

Case IH prezentuje nowości w ciągnikach Quadtrac i Steiger AFS Connect Ciągniki Quadtrac oraz Steiger AFS Connect na sezon 2021 otrzymają zmodernizowane kabiny wraz z elementami sterowania, a także rozbudowane systemu rejestrowania i transferu danych. fot. mat. prasowe

Na sezon 2021 Case IH przygotował liczne nowości w swoich topowych ciągnikach. Dotyczą one głównie modernizacji kabiny oraz elementów sterowania, a także rejestrowania i transferu danych.



Gama modelowa gąsienicowych ciągników Quadtrac AFS Connect obejmuje osiem modeli o mocy maksymalnej od 525 do 692 KM, podczas gdy w przypadku kołowych ciągników Steiger AFS Connect oferowanych jest dokładnie sześć modeli o mocy maksymalnej od 469 do 558 KM.

Po pierwsze: komunikacja

Nowe modele ciągników Quadtrac oraz Steiger AFS Connect bardzo duży nacisk kładą na ułatwieniu rejestrowania danych i ich płynnemu transferowi. To właśnie technologia AFS Connect umożliwia dwukierunkowy transfer danych pomiędzy maszyną a komputerem w biurze rolnika. Dzięki temu może on precyzyjnie zarządzać flotą maszyn i danymi z biura, albo za pomocą urządzenia mobilnego.

Technologia AFS obejmuje trzy komponenty systemowe:

  • Monitor AFS Pro 1200 – jest to wyświetlacz o przekątnej 12 cali, umożliwiający sterowania maszyną, a także dostarczający szczegółowych danych roboczych. Takie rozwiązanie pozwala na zdalny podgląd wyświetlacza rolnikowi oraz po uzyskani zgody również dealerowi, na podgląd ekranu na odległość. Dealer wówczas będzie mógł zdalnie przesyłać aktualizację oprogramowania i korzystać z funkcji zdalnego wsparcia serwisowego, aby móc na odległość określić potrzeby w zakresie konserwacji i serwisowania maszyny bez konieczności wizyty na miejscu.
  • System operacyjny AFS Vision Pro - zapewnia prostą obsługę porównywalną z obsługą tabletu lub telefonu komórkowego za pomocą ekranu dotykowego lub pokrętła w zależności od preferencji użytkownika.
  • Odbiornik AFS Vector Pro: ułatwia korzystanie z sygnałów korekcyjnych przy prowadzeniu maszyny na podstawowym (WAAS i AFS 1), średnim (AFS 2) i wysokim poziomie dokładności (RTK i AFS RTK+).

Po drugie: komfort

W ciągnikach obu serii wprowadzono również udoskonalenia w zakresie komfortu kabiny i elementów sterowania – podobne do tych, które zastosowano we wprowadzonej na rynek w 2019 r. serii ciągników Magnum AFS Connect, o której wówczas pisaliśmy:

Producent zapewnia, że materiały wykończeniowe stosowane są z powodzeniem w branży samochodowej, co z pewnością oznacza ich wysoką jakość. Projekt wnętrza miał na celu ułatwienie obsługi, sterowania maszyną, a także poprawę komfortu pracy – wszystkie te czynniki mają finalnie prowadzić do wzrostu wydajności.

Za wyższy poziom komfortu odpowiadać będzie nowemu systemowi ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (AVAC) oraz nowoczesny układ kierowniczy z możliwością wyboru przełożenia w celu szybszego wykonywania skrętów na polu, a także zestaw oświetlenia o zakresie działania 360 stopni, który można zaprogramować odpowiednio do preferencji operatora.

Po trzecie: przekładnia

Producent w dalszym ciągu kontynuuje tradycje oferowania w tym segmencie ciągników gąsienicowych i kołowych przekładni Powershift oraz przekładni bezstopniowej.

Ta pierwsza, przekładnia PowerDrive zapewni ekonomiczne zużycie paliwa oraz pozwoli osiągnąć o 20% większe przyśpieszenie przy każdej zmianie biegów i zwiększa komfort pracy operatora, szczególnie podczas poruszaniu się po drogach lub podczas przejazdów pomiędzy polami.

Zastosowana w ciągnikach Steiger 420/470/500 i Quadtrac 470/500/540 przekładnia CVXDrive posiada wiele zalet - łatwiejszą obsługę, zwłaszcza w przypadku mniej doświadczonych operatorów, szybsze przyspieszanie do prędkości docelowej w polu i na drodze, redukcję zmęczenia operatora, rozwijanie pełnej mocy przy niskiej prędkości jazdy przy specjalistycznych pracach lub stosowaniu specjalnych narzędzi roboczych oraz możliwość wykorzystania całego przepływu w układzie hydraulicznym przy jeździe z niską prędkością podczas wykonywania takich prac jak sadzenie lub siew. Głównymi zaletami są maksymalna oszczędność paliwa i większa wydajność dzięki krótszym cyklom roboczym.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.