Gama modelowa gąsienicowych ciągników Quadtrac AFS Connect obejmuje osiem modeli o mocy maksymalnej od 525 do 692 KM, podczas gdy w przypadku kołowych ciągników Steiger AFS Connect oferowanych jest dokładnie sześć modeli o mocy maksymalnej od 469 do 558 KM.

Po pierwsze: komunikacja

Nowe modele ciągników Quadtrac oraz Steiger AFS Connect bardzo duży nacisk kładą na ułatwieniu rejestrowania danych i ich płynnemu transferowi. To właśnie technologia AFS Connect umożliwia dwukierunkowy transfer danych pomiędzy maszyną a komputerem w biurze rolnika. Dzięki temu może on precyzyjnie zarządzać flotą maszyn i danymi z biura, albo za pomocą urządzenia mobilnego.

Technologia AFS obejmuje trzy komponenty systemowe:

  • Monitor AFS Pro 1200 – jest to wyświetlacz o przekątnej 12 cali, umożliwiający sterowania maszyną, a także dostarczający szczegółowych danych roboczych. Takie rozwiązanie pozwala na zdalny podgląd wyświetlacza rolnikowi oraz po uzyskani zgody również dealerowi, na podgląd ekranu na odległość. Dealer wówczas będzie mógł zdalnie przesyłać aktualizację oprogramowania i korzystać z funkcji zdalnego wsparcia serwisowego, aby móc na odległość określić potrzeby w zakresie konserwacji i serwisowania maszyny bez konieczności wizyty na miejscu.
  • System operacyjny AFS Vision Pro - zapewnia prostą obsługę porównywalną z obsługą tabletu lub telefonu komórkowego za pomocą ekranu dotykowego lub pokrętła w zależności od preferencji użytkownika.
  • Odbiornik AFS Vector Pro: ułatwia korzystanie z sygnałów korekcyjnych przy prowadzeniu maszyny na podstawowym (WAAS i AFS 1), średnim (AFS 2) i wysokim poziomie dokładności (RTK i AFS RTK+).

Po drugie: komfort

W ciągnikach obu serii wprowadzono również udoskonalenia w zakresie komfortu kabiny i elementów sterowania – podobne do tych, które zastosowano we wprowadzonej na rynek w 2019 r. serii ciągników Magnum AFS Connect, o której wówczas pisaliśmy:

Producent zapewnia, że materiały wykończeniowe stosowane są z powodzeniem w branży samochodowej, co z pewnością oznacza ich wysoką jakość. Projekt wnętrza miał na celu ułatwienie obsługi, sterowania maszyną, a także poprawę komfortu pracy – wszystkie te czynniki mają finalnie prowadzić do wzrostu wydajności.

W wnętrzu znajdziemy m.in. nowy i intuicyjny podłokietnik sterowania z Multicontrollerem z ośmioma przyciskami obsługowymi, pokrętło sterowania umożliwiające jego obsługę koniuszkiem palca oraz nowy dżojstik Multicontroller z czterema programowalnymi przyciskami skrótów. fot. mat. prasowe
W wnętrzu znajdziemy m.in. nowy i intuicyjny podłokietnik sterowania z Multicontrollerem z ośmioma przyciskami obsługowymi, pokrętło sterowania umożliwiające jego obsługę koniuszkiem palca oraz nowy dżojstik Multicontroller z czterema programowalnymi przyciskami skrótów. fot. mat. prasowe

Za wyższy poziom komfortu odpowiadać będzie nowemu systemowi ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (AVAC) oraz nowoczesny układ kierowniczy z możliwością wyboru przełożenia w celu szybszego wykonywania skrętów na polu, a także zestaw oświetlenia o zakresie działania 360 stopni, który można zaprogramować odpowiednio do preferencji operatora.

Po trzecie: przekładnia

Producent w dalszym ciągu kontynuuje tradycje oferowania w tym segmencie ciągników gąsienicowych i kołowych przekładni Powershift oraz przekładni bezstopniowej.

Ta pierwsza, przekładnia PowerDrive zapewni ekonomiczne zużycie paliwa oraz pozwoli osiągnąć o 20% większe przyśpieszenie przy każdej zmianie biegów i zwiększa komfort pracy operatora, szczególnie podczas poruszaniu się po drogach lub podczas przejazdów pomiędzy polami.

Zastosowana w ciągnikach Steiger 420/470/500 i Quadtrac 470/500/540 przekładnia CVXDrive posiada wiele zalet - łatwiejszą obsługę, zwłaszcza w przypadku mniej doświadczonych operatorów, szybsze przyspieszanie do prędkości docelowej w polu i na drodze, redukcję zmęczenia operatora, rozwijanie pełnej mocy przy niskiej prędkości jazdy przy specjalistycznych pracach lub stosowaniu specjalnych narzędzi roboczych oraz możliwość wykorzystania całego przepływu w układzie hydraulicznym przy jeździe z niską prędkością podczas wykonywania takich prac jak sadzenie lub siew. Głównymi zaletami są maksymalna oszczędność paliwa i większa wydajność dzięki krótszym cyklom roboczym.