Konkretnie chodzi o modele o mocy ponad 130 kW (174 KM). W tym segmencie mocy spełnienie wymagań nowej normy wymaga sporego zaangażowania w dopracowanie aktualnie stosowanego rozwiązania, tak jak zrobiono to w ciągnikach Case, lub dodania nowych elementów.

Z zewnątrz w ciągnikach Optum 250, 270 i 300 CVXDrive nie widać żadnych zmian, ale to nie znaczy, że ich nie ma. Firma chwali się, że zastosowane w celu spełnienia wymogów normy Stage V rozwiązania, przygotowane przez FPT - dostawcę silników, są chronione aż 13 patentami. Więcej o zastosowanych patentach dowiemy się, gdy nowa seria zawita na polski rynek.

Brak układu recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) pozwolił zwiększyć sprawność procesu spalania i zmniejszyć zużycie paliwa. Kolejnym plusem ma być brak dodatkowej, kolejnej turbosprężarki, co ma zapewnić racjonalne koszty eksploatacji. Wyeliminowano także konieczność konserwacji układu neutralizacji spalin oraz, jak zapewnia producent, zwiększono niezawodność i czas pracy maszyny.

W ramach modernizacji udało się także wydłużyć okres pomiędzy wymianą oleju silnikowego z 650 do 750 godzin. Jednocześnie wydłużono okres pomiędzy wymianą oleju przekładniowego z 1200 do 1500 godzin. Dla użytkownika oznacza to mniej czasu spędzanego w warsztacie i niższe koszty posiadania maszyny.

Dodatkowe funkcje

Wśród dodatkowych udoskonaleń wprowadzanych do modeli Optum CVXDrive należy wymienić układ AccuTurn Pro, który łączy w sobie zalety układu zarządzania jazdą na uwrociu HMC II i automatycznego układu sterującego skrętem na uwrociu AccuTurn i tym samym całkowicie automatyzuje wykonywania nawrotu na uwrociu. Układ został stworzony z myślą o ułatwieniu pracy operatorowi, zwiększeniu wydajności i ograniczeniu powierzchni pola na uwrociu, po której jeżdżą maszyny, i jest już oferowany do ciągników Optum CVXDrive. W aktualnie dostępnych modelach ciągników Optum CVXDrive spełniających wymogi normy Stage IV można go włączyć za pomocą kodu aktywacyjnego.

Ponadto, wszystkie ciągniki serii Optum, spełniające normę emisji spalin Stage V, będą standardowo wyposażone w systemy telematyczne AFS Connect – wszystko to, by zwiększyć łączność i ułatwić zarządzanie flotą.