Ze względu na położenie siłowników sterujących całym układem w odległości 389 mm od punktu obrotu, moment obrotowy działający na układ wynosi blisko 110 Nm, co pozwala na zmianę położenia TUZ nawet przy jego znacznym obciążeniu.
Układ może pracować w dwóch trybach ustawianych za pomocą sterownika TMC. Oprócz trybu sztywnego położenia zaczepu możliwa jest również jego płynna praca.
Do korzyści wynikających z zastosowania systemu należy zaliczyć przede wszystkim zmniejszenie promienia zawracania z maszynami półzawieszanymi o około 25 %, redukcję zapotrzebowania na moc maszyny podczas pokonywania uwroci oraz zmniejszenie poślizgu nawet o 5 %. Skrętny TUZ działa poniekąd jak standardowy dyszel, optymalizując tor po którym za ciągnikiem porusza się maszyna.
Unikalny układu TUZ Challenger jest popularny na wszystkich rynkach - od Afryki Południowej aż do Europy Środkowej, gdzie nasi klienci rozumieją i doceniają Challengera w przenoszeniu 100 % mocy na ziemię - mówi Luca Cattani specjalista ds. produktu Challenger.