Moc silnika przenoszona jest na układ jezdny poprzez przekładnię bezstopniową HydroStar. Układ jezdny opryskiwacza daje możliwość skręcania wszystkimi kołami z wychyleniem 35°.
W opryskiwaczach Challenger zastosowano układ hydropneumatycznej amortyzacji z możliwością regulacji wysokości zawieszenia w zakresie od 75 do 120 cm. Dodatkowo zmieniać w zakresie od 1,8 m do 2,25 m możemy również rozstaw kół maszyny.
Od początku zaprojektowany został również układ centralnego zawieszenia ramy i aluminiowej belki. Innowacyjne symetryczne i asymetryczne zawieszenie eliminuje poziome i pionowe ruchy zapewniając optymalną stabilność belki podczas pracy względem pola. Za prowadzenie belki nad łanem z założoną odległością odpowiada układ optycznych sensorów połączony z układem hydraulicznym maszyny.
W trosce o komfort pracy operatora w opryskiwaczu zastosowano nowy, 3-etapowy układ filtrujący powietrze. Dopełnieniem ergonomii pracy jest automatyczna kontrola sekcji, system prowadzenia automatycznego Auto Guide oraz system telemetrii Agcommand.