PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ciągniki idą jak świeże bułeczki

Sprzedaż nowych ciągników rolniczych, mierzona liczbą rejestracji, w Polsce na koniec maja wyniosła 6894 sztuki. Jest to wzrost o 34,2 proc. w stosunku do ubiegłego roku - podała agencja analityczna Martin & Jacob.



Polski rynek ciągników rolniczych, uznawany za papierek lakmusowy kondycji polskiego rolnictwa, ma się bardzo dobrze. Przez pierwsze pięć miesięcy sprzedano o 1750 sztuk (+34,2 proc.) ciągników więcej w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Od stycznia do marca sprzedaż nowych ciągników rolniczych rosła bardzo dynamicznie i była wyższa od ubiegłorocznej aż o 76,5 proc. W kwietniu i maju ten wzrost sprzedaży został jednak wyhamowany.

"Za tak dobrą sytuację na polskim rynku ciągników rolniczych odpowiada między innymi dobra praca Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która jest odpowiedzialna za przyznawanie pomocy finansowej w zakresie programu dotyczącego modernizacji gospodarstw rolnych. Rolnicy, po wielu miesiącach oczekiwania, podpisali umowy z Agencją i spieszyli z zakupem ciągnika, aby zdążyć jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu w polu. Mogli być pewni tego, że otrzymają od 40 do 60 proc. refundacji kosztów kwalifikowanych" - mówi Mariusz Chrobot, dyrektor projektu AgriTrac - monitoringu sprzedaży ciągników rolniczych.

Najczęściej wybieraną marką przez polskich rolników jest NEW HOLLAND, która na koniec maja odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 138,47 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Bardzo dobrze sprzedaje się również dotychczasowy, wieloletni lider - czeski ZETOR. Najbardziej znana rodzima marka - URSUS - wybierana jest przez co dwudziestego rolnika.

Źródło: PAP/Martin&Jacob

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.71.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.