PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ciągniki Lovol jeszcze bardziej chińskie

Ciągniki Lovol jeszcze bardziej chińskie
Chiński Lovol mówi "stop" europejskim firmom fot. Lovol

Chiński holding przemysłowy Lovol Arbos Group zmienił nazwę na Weichai Lovol Heavy Industry. A co to zmienia w ciągnikach? Okazuje się, że sporo, bo Chińczycy mówią: mamy własne silniki i skrzynie!



Wraz z nabyciem 60 proc. akcji Lovol Arbos Group przez Weichai Holding Group zmianom uległa nie tylko nazwa, ale i polityka marki Lovol/Arbos. Przykładem poważnych zmian w chińskim koncernie jest największy flagowiec znany już z wystaw - ciągnik Arbos P7000.

Ciągnik ten, znany do tej pory jedynie z europejskich i światowych wystaw wyposażony był w silniki FPT serii N67 Stage V firmy FPT Industrial oraz przekładnię CVT opracowaną przez inżynierów firmy Arbos.

够了!- Dosyć tego! - Mówią Chińczycy i modernizują ciągnik 

Nowemu właścicielowi marek Arbos i Lovol nie spodobało się “nadmierne” wykorzystanie europejskich części w nowym flagowym ciągniku i postanowił poważnie zmienić taki stan rzeczy. Zmiany te są na tyle rozległe, że można mówić o całkowicie nowej konstrukcji.

Zrezygnowano z europejskiej nazwy Arbos, ściśle powiązanej z ambitną strategią podboju rynków Starego Kontynentu przez producenta z Weifang. Ciągnik znany do tej pory jako Arbos 7000 będzie promowany chińską marką jako Lovol P2404-7V.

 Wraz ze zmianą właściciela wymieniono także gamę napędową. Zniknęły “europejskie” 6-cylindrowe motory FPT o pojemności 6,7 l i zastąpiły je własne, także 6-cylindrowe silniki serii Weichai WP7 o pojemności 7,5 l i mocach 240 - 300 KM działające w systemie Common Rail i wyposażone w układy redukcji spalin SCR i DPF. Według chińskich źródeł, silniki te prezentowane są jako idealne połączenie wysokiej wydajności i znacznej oszczędności paliwa.

Wymianie nie oparła się także bezstopniowa skrzynia przekładniowa, która w tym modelu zastąpiona została własną (także CTV), opracowaną przez chińskich inżynierów z fabryki Weichai. Producent podkreśla, że nowa przekładnia ma “położyć kres panującemu monopolowi marek zagranicznych w dziedzinie przekładni CVT montowanych w ciągnikach o dużej mocy”.

Tak poważne zmiany w nowym modelu mogą oznaczać chińską politykę uniezależnienia się od europejskich dostawców części i podzespołów do ciągników.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (41)

  • Polak 2021-12-13 09:07:07
    Po prostu Chińczycy mądrze myślą wspierając swój kraj.
    • Polacy 2021-12-14 09:47:37
      też wspierają Chińczyków kupując wszystko, co chińskie. Polak, Chińczyk dwa bratanki.
  • Rolnik 2021-12-13 08:30:09
    Zniknie malowanie Arbos i silnik Kohlera to jak teraz Korbanek będzie je reklamował? Jak to wyjdzie cenowo w porównaniu do ciągników Lovol dostępnych na polskim rynku?
    • rolnik roślinny 2021-12-13 13:37:34
      Korbanek powie swoje słynne "Globalizacja" części mamy na magazynie itp. Ja bym bardziej współczuł tym co Arbosy zakupili bo dostanie do nich części będzie jeszcze bardziej utrudnione niż teraz. Jak dla Ediego głupiej stacyjki nie mieli to strach myśleć o czymś grubszym...
      • Paweł Korbanek 2021-12-13 21:49:56
        Stacyjka była i jest w magazynie dostępna od ręki. Korbanek nie stoi za ladą sklepową - to tak do wyjaśnienia. Było tu jakieś niedogadanie między sprzedawcą a Edim. Tak czy inaczej po zapytaniu (SMS od Ediego) sprawdziłem stan magazynowy i wiem, że następnego dnia stacyjka była wymieniona.
    • Bi3dok fan discopolo 2021-12-13 19:54:57
      Właśnie czemu zielony lovol(arbos) jest droższy od oryginalnego niebieskiego (arbos/lovol/foton)? Kwestia wyposażenia, czy marży?
  • Kill 2021-12-12 21:04:05
    W Chinach w cholerę ciężarówek jeździ z silnikami ich własnej produkcji i jakiś to wszystko działa
    • Ja 2021-12-13 17:21:49
      Zgadza się, tylko jakie tam mają normy emisji spalin i jakie ciągniki są powszechnie używane?
      • Paweł Korbanek 2021-12-13 21:54:49
        Żaden nowy ciągnik bez europejskiej homologacji nie zostanie dopuszczony do sprzedaży w Europie - muszą spełniać i spełniają europejskie normy. Powinien Pan to sprawdzić zanim zacznie pisać "z głowy" swoje niesprawdzone opinie.
  • Szymon 2021-12-12 16:24:56
    Chciałem kupić arbosa to praktycznie to samo tylko inaczej obudowane , pojechałem do Korbanka na szybko i okazało się , że przedstawiciel nie przygotował się odpowiednio czyli ciągnik nie chciał zapalić a akumulator padł, potem podłączyliśmy mała toyotke na kable i za sprawą samostaetu ciągnik dopiero odpalił , podziękowałem i nie kupiłem , szczerze odradzam chińskie traktory...
    • nika 2021-12-12 16:51:20
      chcesz powiedzieć że nowy ciągnik odpalano samostartem? No bez jaj ;)
    • rolnick 2021-12-12 21:16:42
      mogłeś kupić fynda. tam przynajmniej akumulator będzie trzymał
      • Cebulak z osp xoxo 2021-12-13 19:52:06
        Dzień dłużej za 2x droższą cenę;)? Już dawno chiny prześcignęły europę, europa to tylko logotypy które kiedyś i tak wykupią chińczycy ;(
    • Paweł Korbanek 2021-12-13 21:56:11
      Kłamczuch
    • Wit 2021-12-15 16:59:34
      Jeśli rozładowany akumulator to powód żeby nie kupić ciągnika to gratuluje.
  • on 2021-12-12 16:02:02
    chinski jeszcze bardziej chiński? czy to oznacza, ze nie dość ze produkowany w chinach, to jeszcze części sprowadzają z chin?
    • Rolnik sam w dolinie 2021-12-12 16:21:18
      Mam nadzieję że zachodnie traktorki skończą jak Fińska Nokia.
    • Amix 2021-12-12 16:47:58
      Po prostu wojna gospodarcza chińczyków z resztą świata weszła na kolejny poziom , najpierw firmy chińskie najpierw wykonały rozkaz wykradzenia zach. firmom ich technologi pod płaszczykiem my tego wyprodukujemy dla was więcej i taniej a teraz dostały następny rozkaz odcięcia się od importu czegokolwiek z zachodu, nie tylko maszyn, technologii ale i żywności . Pytani kto będzie robił dla zachodu bo oni swoje interesy przeniosą do najbiedniejszych krajów Azji i Afryki, gdzie za 2 dolary dziennie czarni będą harować w pocie czoła na chiński dobrobyt w fabrykach opartych na wykradzionej zachodowi technologi. Trwa ekspansja kapitału chińskiego na cały świat a my ludzie zachodu jesteśmy potrzebni im już tylko jako bogaci odbiorcy ich masowych produktów finalnych już nie tylko made in china ale made in Afryka . Co gorsza my nawet jeśli umiemy coś zrobić lepiej to już nie mamy czym i gdzie tego zrobić bo żeby coś wyprodukować to trzeba mieć zapewniony cały łańcuch dostaw a to właśnie utraciliśmy na rzecz chińczyków i co gorsza unijni politycy wcale ne myślą o przywróceniu zdolności produkcyjnych w Europie i konkurowaniu z Chinami tylko o głupstwach typu OZE, Zielony Bez-ład, które wywindują ceny wszystkiego w kosmos i niedługo już EBC nie nadąży drukować Euro bo taka inflacja będzie, że w wielu krajach UE będzie po prostu bieda i upadek aż w końcu ludzie przyzwyczajeni do wygody i dobrobytu mogą ostro zareagować i kto wie czy nie doczekamy się jakiegoś nowego europejskiego ładu czyli powrotu do rządzenia UE przez ludzi normalnych i zdolnych do jej przywrócenia i trzeźwego osądu rzeczywistości a nie tylko do naiwnych pobożnych życzeń.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.33.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.