W dużym skrócie możemy powiedzieć, że zmiany objęły swoim zasięgiem takie zagadnienia jak chociażby poprawę widoczności, ergonomii, właściwości jezdnych, a także wyglądu zewnętrznego ciągników.

Steyr Impuls CVT po liftingu

Pierwszą część zmian zauważymy już obrębie strefy wejścia do kabiny, gdzie pojawiły się nowe aluminiowe schodki, a także nowe osłony sprężyn gazowych obojga drzwi oraz tylnej szyby. Pod dodatkową osłoną ukryto zewnętrzny przełącznik akumulatora, opcjonalne gniazda nagrzewnicy, a także złącze linii sprężonego powietrza, które umożliwia operatorowi utrzymanie w czystości zarówno kabiny, jak i chłodnic.

Co zmieniło się w ciągnikach Steyr Impuls CVT pod modernizacji? fot. mat. prasowe
Co zmieniło się w ciągnikach Steyr Impuls CVT pod modernizacji? fot. mat. prasowe

Kolejne modyfikacje dotyczą zmiany położenia reflektorów roboczych. Pojawiły się także nowoczesne kierunkowskazy boczne LED, a także opcjonalne obrotowe światła ostrzegawcze również w technologii LED.

Producent zapewnia także, że w tylnej części ciągnika poprawiono stabilność oraz mocowanie górnego cięgła, a także zamieszczono wskaźnik położenia, który ułatwia szybkie przymocowanie górnego cięgła oraz sprawdzenie jego pozycji z kabiny.

Jeszcze bardziej komfortowe wnętrze

Z informacji przekazanej nam przez producenta wynika także, że głównym założeniem przy tworzeniu nowej wersji ciągników Impuls CVT była poprawa komfortu operatora. Świadczyć o tym mają m.in. zastosowane zupełnie nowe materiały wykończeniowe charakteryzujące się lepszym spasowaniem i wykończeniem. Prestiżu dodaje także nowa, skórzana kierownica.

Wnętrze ciągników Steyr Impuls CVT zostało zmodernizowane w taki sposób, aby było jeszcze bardziej premium fot. mat. prasowe
Wnętrze ciągników Steyr Impuls CVT zostało zmodernizowane w taki sposób, aby było jeszcze bardziej premium fot. mat. prasowe

Nisko montowana wycieraczka przedniej szyby ma pokrywać o 60 proc. większą powierzchnię szyby, a poprawę widoczności do przodu przyniosło także zamontowanie przeprojektowanego lusterka wstecznego. Wprawne oko dostrzeże także, iż pod kierownicą zastosowano nową dźwignię wycieraczki/kierunkowskazów, na wzór rozwiązań stosowanych w samochodach osobowych.

W kabinie umieszczono także nowy wspornik na monitor z wbudowaną prowadnicą przewodów oraz dwoma gniazdami USB, co powinno korzystnie wpłynąć na wygodę montażu i zasilania monitorów osprzętu.

W kabinie znalazła się także nowa lodówka oraz głośniki klasy premium, które zdaniem producenta mają oferować wysoką jakość dźwięku.

Zmodernizowana przekładnia CVT

Modernizacje objęły także przekładnię bezstopniową CVT, która od teraz otrzymała możliwość dodatkowej personalizacji ustawień. Dzięki zastosowanej technologii, operator ma możliwość regulacji, zapisywania i przywoływania parametrów zachowań pojazdu – wszystko w oparciu o własne preferencje i potrzeby.

Producent zapewnia także, że w wyniku modernizacji, przekładnia charakteryzuje się teraz bardziej usprawnionym przyśpieszaniem i zwalnianiem, a sam pedał gazu ma być bardziej czuły na polecenia wydawane prawą stopa.

Inżynierowie marki Steyr wprowadzili także funkcje obejścia pedału tempomatu oraz zwiększoną czułość i ulepszone wykrywanie położenia dźwigni Multicontrollera, który może być wykorzystywany do obsługi przekładni CVT.

 Szeroką ofertę ciągników rolniczych znajdziecie na Giełdzie Rolnej.